Alphonse Mucha

In scurtul meu periplu prin Muenchen de saptamana trecuta am reusit sa ajung si la expozitia Alphonse Mucha. Imi pare bine ca mi-am facut timp, pentru ca mi-a placut cat pentru o viata intreaga!

Sunt o admiratoare de-a lui Mucha de vreo 4 ani, de cand am ajuns in Praga si am vazut o mini expozitie de-a lui. Tipul e ceh, a invat prin Germania si a devenit cunoscut in Paris. Este unul dintre reprezentati cel imai de seama al Art Nouveau.

A realizat atat tablouri cat si reclame tiparite, reclamele tiparite aducandu-i de fapt cea mai mare cautare, mai ales in timpul petrecut la Paris.

A semnat un contract pe o durata de 6 ani cu celebra actrita Sarah Bernhardt, „divina Sarah” cum era numita in epoca, realizandu-i afise pentru spectacolele sustinute.

mucha_image19_sb

Mucha, 'Medee' poster SBerhardt c1896

Stilul sau este cu adevarat deosebit, el insista pe creionarea conturului si pe detalii (mai ales de flori) care devin mai mult de o parte din decor, ele prinzand viata de sine statator.

Dupa perioada afiselor pentru reclame si spectacole, artistul s-a intors in Cehia, unde a continuat cu o suita de tablouri din ciclul vietii slave, pe care  o idealizeaza. Na, cehii sunt slavi.

Am vazut astfel de tabouri expuse imense. Cat un perete de muzeu aproape. A fost foarte impresionant pentru mine.

Imaginea de mai jos reprezinta o reclama la tigarile „Job”. Este preferata mea, din toate lucrarile lui Mucha, pentru expresivitatea personajului, frumusetea feminina, si pentru cum reprezinta fumul care se ridica. Se pot observa chenarul decorat, specific stilului sau, si felul in care este desenat parul modelului.

Parul femeii este iar un element specific artistului, in vremea lui femeile ajungand chiar sa ceara atunci cand mergeau coafor, sa li se faca o coafura „spaghetti” in stil Mucha. A fost un trend setter, nu?

mucha_job

Lasă un răspuns

Octombrie 2009
L M M M V S D
« Sep   Noi »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Pentru a urmări acest blog, introdu adresa ta de email și primești notificări prin email despre articole noi.

Alătură-te altor 46 de urmăritori

