Pentru iubitorii de mancare sanatoasa

S-a creat de ceva vreme deja un mare hype cu mancarea sanatoasa: salata e buna, cartofii prajiti nu, pestele gatit in abur e bun, cotletul de porc Doamne fereste!, cina dintr-o supa crema si crutoane e cea mai buna alegere, o pizza cu salam no way.

Pana la urma ce e cel mai bine? De ce trebuie sa ii ascultam pe aia care ne dau tot felul de sfaturi din ecranul tembelizorului / din reviste „glossy” (ce cuvant fara lucitor fara nimic), care ne fac sa credem, ba nu, sa fim convinse, ca doar o mancare de linte ne va aduce fericirea? A da, si energia…

Sincera sa fiu, habar n-am daca toata chestia asta cu energia din legume si fructe e adevarata. Imi amintesc perioada din scoala generala si din primul an de liceu cand am incercat sa tin un regim drastic cu ciorba de varza…da, celebrul regim cu ciorba de varza. Pentru cine nu stie, se mananca in orice cantitate si de cate ori pe zi vrei ciorba de varza care nu prea trebuie sa contina altceva decat varza, eventual lamaie si niste patrunjel, habar n-am, dar oricum, saraca vai de ea. Pot sa spun ca dupa vreo trei zile de abia mai aveam energie sa merg la scoala. De atunci nici nu mai mananc ciorba de varza, niciodata n-am mai putut.

Bine, stiu, toata faza asta a fost extrema. Adica am vorbit acum despre o dieta, nu despre un stil de viata.

Dar si asa, ca stil de viata, cum poate cineva sa creada ca poata sa manance doar cereale (de ovaz!!!) dimineata cu lapte de soia (!!!), la pranz un gratar de peste cu legume fierte in abur, iar seara eventual fie un gratar de pui, fie cina de fructe. Cina de fructe?!? wtf? Si totusi aud des polologhia asta, cam asta vor nutritionistii sa papam pentru a ne mentine mai sanatosi si vigurosi si plini de elan tineresc.

Sa nu fiu inteleasa gresit, si salata e buna, chiar foarte buna, dar asta nu inseamna ca trebuie sa ii fac statuie si sa comand la fiecare iesire cu prietenii doar o salata (fie ea si Caesar, care barem are piept de pui) si niste apa plata cu lamaie.

Acuma na, fiecare zice ce vrea. Totusi, nu stiu altii cum sunt, dar eu, cand mananc numai mancare usoara si nici un strop de carnita cu nitel os si grasime, nimic prajit si nici macar niste M&M’s, dupa o zi – doua, simt cum nu mai am energie nici sa parcurg cele 10 minute de mers pe jos de la metrou la minunatul meu birou. Pur si simplu simt ca nu mai am vlaga. Si am in continuare o senzatie de insatisfactie si mai ales o tzafna, pe care de obicei, cand imbuc niste carnita buna de purcel nu o am.

Sunt o mancacioasa, cand cineva ma intreaba in gluma: „Pai ce, tu mananci ca sa traiesti sau traiesti ca sa mananci?” recunosc mandra: „Traiesc ca sa mananc!”

Si stiti ce? Imi place de mor sa ajung seara acasa si sa ma astepte Sarik cu o pizza de la PHD – (Europeana ar fi perfecta). Si da, prefer sa fac miscare cat  mai multa decat sa ma abtin de la mancare.

In concluzie: inteleg sa se spuna peste tot ca mancarea sanatoasa e buna, pana la urma aduce un aport de vitamine, carbohidrati si proteine foarte necesar organismului, dar sunt satula sa aud sus si tare ca de fapt lumii chiar asa ii place sa manance, ca toti o fac pentru ca mancarea asta e cea mai buna si mai gustoasa. Yeah right, ca sigur nu le-ar placea mai mult o friptura cu cartofi prajiti/niste hamburgeri/inghetata/clatite cu ciocolata/carnati cu bere/pizza…

Si acum un banc tematic:

– Soţia mea susţine că e mai bine să consumi legumele crude.
– Nici soţiei mele nu-i place să gătească.

Lasă un răspuns

Septembrie 2010
L M M M V S D
« Aug   Oct »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Pentru a urmări acest blog, introdu adresa ta de email și primești notificări prin email despre articole noi.

Alătură-te altor 48 de urmăritori

