Toaleta de la „Cocor”

Eu am o chestie cu budele, cred ca mi se trage de pe vremea cand am vizitat eu Suedia si Norvegia…prima mea iesire din tara, acum vreo 10 ani, cam asa. Ce m-a impresionat atunci (in afara de tarile in sine, bineinteles :)) a fost cat de variate pot fi budele la straini. In anii aia la noi erau cam aceleasi toalete, plus cam aceleasi sisteme de trasul apei. Adica fie trageai de tamburusul ala de pe vasul de toaleta, fie trageai de sfoara de sus, doua mari si late. Bine, asta daca excluzi veceul turcesc sau veceul din fundul curtii…

Ei bine, cand mi-a pasit piciorusul pentru prima data in Oslo eram la aeroport, evident. Si unde merge tot omul dupa un zbor lung? Ce cauta el cu fervoare? Buda. Ma duc eu la wc, imi fac treburile, cand, ce sa vezi: nu stiam de unde naiba se trage apa. Ma uit, ma rasuit, ma sucesc, pana la urma zic, na, hai ca ies si gata…cam rusinata, dar ce sa fac, sa adorm acolo? Cand ies, apa se trage singura…Pe vremea aia nu stiam de sistem de senzori, cum sunt in multe wc-uri si pe la noi acum…Asta a fost 1.

2,3, …n… au urmat. Ca ai naibii nu aveau doar senzor, pe unde m-am plimbat, nu, ca ar fi fost prea simplu pentru o biata romancuta esuata. Aveau tot felul de clape laterale, altele ascunse in spatele vasului, aveau tot felul de pedale pe care sa apesi ca sa se traga apa (la astea mi-a fost mai usor, erau chiar vizibile). Si cate si mai cate. Deci, in afara de minunata si foarte interesanta civilizatie nordica, cea care i-a zamislit pe vikingi si corabiile lor, cea care ne-a dat noua tuturor telefonie mobila si Ikea, am putut observa indeaproape si miracolul closetelor si toaletelor.

Pentru ca in Goteborg am vazut cea mai fantastica si splendida toaleta! Era mare, spatioasa si decorata in stilul Louis al XIV-lea, cu tapet in stilul binecunoscut, cu inflorituri, cu sofa si divane in stil frantuzesc, cu podea dichisita, siiiiiiiiiii, cu muzica clasica ce completa perfect acest tablou mirific. Cred ca era asa cum imi inchipui eu un budoar. Era superb, must see.

Mi s-a intiparit atat de bine in minte imaginea, incat orice toaleta mai de Doamne ajuta pe care o vad e inevitabil comparata cu aceea, the one.

Azi am ajuns si eu sa vad magazinul Cocor, proaspat renovat. Gata cu standurile alea nasoale claie peste gramada (ca pe intervalul de la Unirea), gata cu uratenia. Acum si-au tras acolo magazine luxoase, totul e frumos decorat, podea din dale lustruite, numai sticla…ca in Occident. Mi-a placut pe acolo, chiar daca dadeau aia cu preturile de parca nu mai exista ziua de maine.

Mi-a placut ca designer-ii romani au magazin separat, dar cu scoruri maricele, mari de-a dreptul de fapt, cu cateva exceptii. Oricum, la cum merge economia prin tara asta prea curand nu cred sa apuc sa imi iau ceva de la ei. In fine, moving on. Dupa cascat gura ca vitelul la poarta noua caut eu buda. Moamaaaaaa, ce toaleta au astia! Cine a proiectat-o sigur e femeie, pentru ca intruchipeaza toate sperantele unei femei in materie de toaleta: exista o camera hexagonala plina de oglinzi, cu nici o alta intrebuintare decat uitatul in oglinda! Nu are chiuvete, nu are nimic altceva decat oglinzi si suport sub oglinda. Si-au dat seama si astia intr-un tarziu ca in foarte multe cazuri femeia nu intra la baie doar pentru a face ce trebuie sa faca, si doar ca sa se rujeze, sa isi aranjeze parul, fusta, tatele in bluza, sa vada daca nu s-a ingrasat sau daca pantalonii aia nu ii fac fundul mare, sa se uite cum arata pe noile tocuri, pe scurt, sa se uite in oglinda. Daaa! Imi place mult cum au aranjat baia! Iar pentru cele care chiar au treaba la baia aia, exista chiuvete si wc-uri in cealalta camera.

Dar prima camera este chiar speciala pentru ca te poti vedea din orice unghi. Nu m-o chema pe mine Narcisa, dar tot imi place, ca sunt femeie. Asa ca salut initiativa „Cocor” si sper sa o ia si alti comercianti pe urmele sale. Nu de alta, dar cele 75 de procente dintre cumparatori (poate chiar 80) sunt femei.

5 comentarii (+add yours?)

  1. cami
    Oct 11, 2010 @ 15:09:03

    …hai sa ti zic si eu una buna…in 89..inainte de revolutie..gara din Bologna, Italia…cam asa cum zici tu,..intru in wc..copilu…avea 3 ani , il las afara..stai cuminte mama ca ies repede, intru…folosesc…si ma gandesc cand sa ies..fiind sistemul turcesc sa deschid usa si sa trag apa sa nu vina peste mine cum se intampla la noi….surpizeeee… nu se deschidea usa…trag de ea, incerc si asa si asa..copilu incepe sa planga..eu ..in disperare de cauza.. trag apa…siiiii… se deschide usaaaaaaaaa…….hmmmm, ce zici? mai tare ca la tine , nu???????.. salutari..

    Răspunde

    • durasel
      Oct 11, 2010 @ 20:07:45

      Haha, cum ar zice aia la stiri „o buda de cosmar”. Tare…Si respect ca ai ajuns in Italia inainte de Revolutie!

      Răspunde

  2. cami
    Oct 12, 2010 @ 13:52:58

    …am ajuns…am multe ,,aventuri’ ..de atunci…dar nu am ramas pentru ca nu suportam ideea sa stau fara prieteni…si atunci..era un fel de zid…invizibil intr-adevar..dar nu treceai de el..nu tu comunicare , nu tu..nimic..oribil…asa ca am facut drumul inapoi dupa 6 luni..

    Răspunde

    • durasel
      Oct 12, 2010 @ 14:45:39

      Cam asa mi se pare si mie prin strainataturi. Merita incercat, dar nu stiu daca cei care emigreaza sunt total fericiti… poate daca se marita cu un „bastinas” neaos de acolo, ca asa, cu familia in Romania si mers acolo…fara sa cunoasca pe nimeni. Desi, pana la urma, e oare cineva total fericit in Romanica?

      Răspunde

  3. cami
    Oct 13, 2010 @ 14:51:11

    …acum e cu totul altceva…poti merge linistita…pleci cand vrei , vi cand vrei , ai internet , telefon , avion , autobuz…tot ce vrei…atunci…nimic nimic, plecai.. erai rupt total…erai ca si mort..e o mare diferenta, acum pleci si daca nu ti place..inapoi..

    Răspunde

Lasă un răspuns

Octombrie 2010
L M M M V S D
« Sep   Noi »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Pentru a urmări acest blog, introdu adresa ta de email și primești notificări prin email despre articole noi.

Alătură-te altor 48 de urmăritori

