Sunt foarte mandra de mine, am facut pui cu sos de rodii dupa reteta!

Ingrediente:

350 g pui

sare si piper

sos de rodii (este produs de „Durra” si l-am luat de la Mega Image; il gasiti in sectiunea cu orez expandat, sosuri chinezesti si noodles tot chinezesti)

marar

1 ceapa mica

2 catei de usturoi

pasta de ardei iute (daca vreti)

orez

Durata de preparare: aproximativ jumatate de ora

Grad de dificultate: minim (adica am putut pana si eu il fac hehe)

 

Inainte de a incepe sa ma laud cu ce mi-a iesit din manutele astea doua, trebuie sa precizez ca habar n-am sa gatesc…sau ma rog, stiu sa gatesc niste feluri de mancare, dar cam atat. (Niste feluri = in jur de 3, si toate cu pui)

Doar ca intr-o zi cu soare m-am dus cu Sarikov la restaurant libanez si ne-am comandat minunea asta: pui cu sos de rodii, si tare ne-a mai placut. Asa ca mi-am dorit sa pot face si eu, pe principiul bani mai putini, mancat ca porcu’. La restaurant sunt portiile alea minuscule si dau aia cu preturile ceva de speriat. Asa ca dupa cautari asidue 🙂 am gasit o reteta si am facut puiul cu rodii in felul urmator:

Pasul 1. Mi-am cumparat de la Mega Image pui d-ala refrigerat gata taiat bucatele, cam 350 g cred ca intra intr-o casoleta dintr-aia micuta (am gatit pentru 2), stiti, cam la 11 lei casoleta.

Pasul 2. Am taiat puiul ala si mai marunt, cam cat bagi in gura o data, sau si mai mic.

Pasul 3. Am facut puiul in tigaie in care am pus putin unt si ulei de masline. (Imi place mult sa adaug unt la mancare, ii da o savoare aparte, uleiul de masline e putin cam fad singur, parerea mea…) Facut puiul inseamna lasat pe foc mic in jur de 10 min, dupa ce am pus sare si piper, pana ce nu mai arata roz si alb, si incepe sa se stranga, pentru ca iese apa din el. Nu l-am lasat sa se prajeasca, doar l-am preparat.

Pasul 4. Dupa ce am facut puiul l-am scos si l-am pus pe o farfurie. O sa fie nevoie de el mai tarziu.

Pasul 5. Am calit in untul si uleiul de masline ce mi-a ramas dupa ce am scos puiul o ceapa si doi catei de usturoi taiati marunt (la care mai puteti adauga unt si ulei daca vreti, dar daca preferati sa mancati mai dietetic, lasati-l asa). Cam 5 minute cu totul, ceapa si usturoiul trebuie doar sa se inmoaie, nu sa se prajeasca. Totul se face la foc mic.

Pasul 6. Am adaugat cam 4 linguri de sos de rodii (puteti sa puneti si 5 sau mai multe, dar atunci iese sosul mai acru, pentru mine 4 linguri sunt suficiente), putina pasta de ardei iute, sare si piper. Chestia cu ardeiul iute e optionala, puneti sau nu. Am lasat sa fiarba amestecul 1 minut. Da, 1 minut.

Pasul 7. Am pus in sosul de pe foc puiul pe care il facusem inainte. Am mai adaugat de asemenea marar uscat din pliculet. (Ideal ar fi mararul proaspat, dar n-aveam). Am lasat sa se mai faca totul 5 minute. Daca vreti sa iasa cu mai mult sos, mai adaugati vreo cateva linguri de apa.

Pasul 8. Am terminat puiul, care e deja facut bine. Fac in paralel niste orez fiert. Mie imi plac pliculetele alea de la Uncle Ben’s, pentru ca un pliculet e deja masurat sa ajunga la doua persoane, si se face foarte simplu, iar la sfarsit e foarte usor de scurs apa din el. Thumbs up for orezul la pliculet!

Pasul 9. Se papa tot! 🙂 Sarik s-a ocupat de aranjatul in farfurie, intai orezul si apoi puiul in sos de rodii deasupra. Tot Sarik a participat activ la mancare, tocand marunt ceapa si usturoiul. Urasc sa toc ceapa…La tortura.

Bre, a iesit bun de tot, acum nu ca ma laud, dar am mancat tot amandoi. Am sters farfuria! Noua ne place sa mancam cu niste salata, sau cu muraturi – mai ales conopida murata! Stiu, deja ne indepartam putin de reteta libaneza, sau ce-o fi ea, dar na, mancarea e facuta sa iti faca placere, asa ca imbucam la ea ce ne trece prin cap.

Hehe, sunt foarte multumita! Acum scriu postul cu burta plina si cu un zambet laaaaarg pe fata!

Deh, traiesc ca sa mananc!

2 comentarii (+add yours?)

  1. flori girl
    Oct 19, 2010 @ 10:29:29

    hehehe…suna bine de tot mai 😉 felicitari pentru reusita!
    (chiar eram curioasa cum ti-a iesit si m-am gandit eu ca ai postat ceva pe aici, asa ca am intrat sa aflu :p)

    Răspunde

    • durasel
      Oct 19, 2010 @ 12:10:01

      Multam multam! Si eu sunt fericita ca mi-a iesit…nu sunt un dezastru culinar pana la urma! Si e foarte usor de facut. Pacat ca n-am pus poze, dar nici nu am mai avut timp sa fac, am papat tot imediat. O sa va chem si pe tine si pe Mirci San odata sa mancati. 🙂

      Răspunde

Lasă un răspuns

Octombrie 2010
L M M M V S D
« Sep   Noi »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Pentru a urmări acest blog, introdu adresa ta de email și primești notificări prin email despre articole noi.

Alătură-te altor 48 de urmăritori

