S-au mai dus doua examene. Hai cu ACCA-ul!

De la inceputul lui 2010 m-am apucat si eu foarte constiicioasa de ACCA. Asta dupa ce m-am angajat la firma unde lucrez acum.

Tin minte ca la interviu mi s-a zis mie ceva de cursurile astea, dar cu mana pe inima spun ca pana atunci nu auzisem de ele. „ACCA si mai cum?” ma intrebam eu in gand.

In fine, iaca au trecut 2 ani si am luat si eu 6 examene. Azi au dat rezultatele la ultimele 2 examene (F4 si F7) pe care le dadusem in iarna. Am avut emotii, bine ca le-am luat! N-am excelat eu, adica am luat 63% la F4 si 65% la F7 dar slava Domnului, au trecut! Haha, nu mai am DECAT 9 examene !!! God, sunt atat de multe, 15 in total! Foooooooooooocaaaaaaaaaaaaa!

Mda, planul e sa mai iau 3 si anul asta, adica F6, F8 si F9 (cu F8 in vara asta si restul la iarna). Iar din 2013 sa mai imi ramana 5, moaaaaaaama! Bai frate, cacalau sunt examenele astea, te seaca!

Oricum, azi sunt regina silfida – mai usoara cu 2 examene! Iuhuuuuu! Bai, weekendul asta tre’ neaparat sa dau de baut!

Si ce m-am mai stresat, ca m-au speriat aia de la cursuri cu povestile lor urbane, ca F4 e super naspa, ca e imposibil de luat, ca nu stiu cine a dat examenul de enspe’ mii de ori si ca nu l-a luat si ca acum nu poate sa treaca mai departe. Bai, sincer, ala cred ca n-a invatat nici macar 1 saptamana luata la un loc la toate miile alea de dati cand a dat examenul. Cine nu stie vorba aia din batrani,: cine invata, trece! Asa si cu F4 asta nasol, ca nasol a fost. O gramada de teorie, ca te si incurcai la un moment dat intre toate subiectele. Dar eu m-am tinut destul de tare, am citit cartea o data si mi-am facut rezumat pe subiecte, asa cum am auzit eu ca trebuia facut (ca la curs nu am fost, am invatat eu din carte acasa) si apoi cam 1-2 zile am tocit subiectele alea. Si am reusit.

Iar F7 – Financial reporting, pai la ala trebuia sa faci acasa exercitii sa iti mearga mana, ca altfel la examen erai mancat. N-ai timp in 3 ore sa stai sa te gandesti. Tre’ sa scrii ca dupa dictare. Na, acuma te mai gandesti tu putin, dar putin rau de tot, trebuie sa cam stii cum sa sari pe subiect. N-ai timp, chiar daca sunt doar 5 subiecte in 3 ore. Ca pana faci bilantul, pana faci contul de profit si pierdere, fluxul de numerar (asta cel putin a fost epic in problema care mi-a picat), pana mai scrii si ceva pe la punctele cu teorie, gata! S-a dus timpul!

Daca la F4 am terminat cu vreo 20 de minute inainte, asta a fost o exceptie! Cred ca F4 a fost singurul examen de pana acum unde lumea sa termine inainte. Adica la asta, fiind grosul teorie, stiai sau nu stiai. Mai ales ca astia care corecteaza cauta niste cuvinte cheie, nu poti sa aberezi sau sa zici din amintite, cam trebuie sa folosesti limbajul din carte. Asa ca am scris si eu ce am stiut si asta a fost. Mai mult nu aveam de unde sa scriu.

La F7 nu am terminat nici pe departe, am ramas intepenita in mijlocul problemei 2, unde trebuia sa fac contul de profit si pierdere (dupa ce m-am chinuit de mi-au sarit ochii cu bilantul ala infect, ca iti dadeau aia in problema o mie de informatii si pana le abordai tu pe toate si le luai pe toate in considerare, timpul trecea. Si stiti cum e, faci o mica greseala, mica mica de tot, si gata, activul nu mai da de nicio culoare cu pasivul.) Asa ca m-am chinuit eu in timpul care mi-a mai ramas cu asta, pana am realizat ca nu termin, asa ca trebuie sa iau din problema aia cat mai multe puncte si gata. Ca astia de la ACCA nu puncteaza neaparat rezultatul final (recte, sa pice activul cu pasivul, si sa pice bine deh) ci vor sa vada ca ai si gandit bine. Ca pana la urma oricine mai greseste, ideea e sa intelegi cum sta treaba si sa poti rezolva tu singur o problema similara, atunci cand o intalnesti.

Evident, n-am facut perfect, ca d-aia am luat 65%, dar sunt multumita, foarte multumita si asa! Iar la contul de profit si pierdere am scris fix ce stiam, repede repede, ca sa mai iau macar 3-5 puncte si la el. Din 12 puncte.

Plus ca F7 era incurcacios, ca era cu toate standardele IFRS. Cica treaba se impute si mai tare cu raportarea financiara in P2, dar pana atunci nu imi fac griji, sunt belfera.

Bine ca am luat examenele, acum stau linistita pana la F8, dar asta e tuma in vara. Ma rog, cursurile sunt in primavara, dar examenul e in vara, pe la mijlocul lui iunie.

Numa bine, ca dupa incepe distractia!

9 comentarii (+add yours?)

  1. cata
    Feb 18, 2012 @ 15:25:52

    „Acizii grasi!!!!”….”Tu es foutu!!!”…:))))Ce metoda de invatare ai mai aplicat acum?

    Răspunde

  2. durasel
    Feb 18, 2012 @ 16:10:26

    Acum am aplicat metoda „pauzele lungi si dese…”

    Răspunde

  3. geo
    Noi 21, 2012 @ 05:34:29

    am si eu o intrebare: unde anume faci cursurile si de unde iti iei materialele?

    Răspunde

    • durasel
      Noi 21, 2012 @ 08:24:42

      Neata! Eu fac pregatire pentru ACCA cu ExP Group. Este o companie specializata pe training-uri in domeniul financiar. Iar in pretul cursului intra si materialele.

      Răspunde

  4. Anda
    Ian 08, 2013 @ 12:58:43

    Buna Sailor Moon,
    Felicitari pentru examenele ACCA! Spune-mi, te rog, ce ai ales pentru F4: varianta English sau Global? Multumesc.

    Răspunde

    • durasel
      Ian 15, 2013 @ 22:28:05

      Buna, Anda! Am ales varianta Global. Sa stii ca nu e cum se spune, ca cica F4 e de netrecut…asa auzisem. Ma speriasera niste colegi. Eu am invatat cateva zile si am luat. Sunt doar povesti urbane zvonurile despre F4.🙂 As putea spune ca F4 e chiar unul dintre cele mai usoare examene de pana acum.

      Răspunde

      • Claudiu Dumbraveanu
        Ian 19, 2013 @ 10:37:37

        Multumesc pentru incurajare! O sa optez pentru global. Insa, cred ca mie o sa-mi ia mai mult timp sa invat pentru F4. In primul rand, e primul meu examen in lb. engleza. E ceva nou si nici nu sunt la un nivel avansat al lb engleze ca sa parcurg f. usor materia. Tu de unde iti procuri materialul de invatat: BPP sau direct din UK? Multumesc.

      • durasel
        Ian 20, 2013 @ 14:32:54

        Eu am avut materialul de la Kaplan. Ideea este cand inveti, de pe orice material, sa inveti pe subiecte, asa cum apar in cartea cu intrebari. Pentru ca asa o sa dea si la examen, foarte structurat. Si este bine sa poti scrie cateva idei la orice subiect. Mult mai bine decat sa stii bine doar teoria. Pentru ca ei te intreaba la examen foarte precis, motiv pentru care trebuie sa inveti pe subiectele propuse in carte si date in alti ani. Bafta multa!

  5. Anda
    Ian 24, 2013 @ 06:51:07

    … adresa de email este alta… eu sunt Anda, de fapt. Remarca o fac ca sa nu te zapacesc. Asa am inteles si eu: ca ar trebui sa scrii ceva la fiecare subiect, pentru a dovedi ca ai trecut prin toata materia. Sper sa am vesti bune dupa iunie. Succes si tie!

    Răspunde

Lasă un răspuns

Februarie 2012
L M M M V S D
« Ian   Mar »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829  

Pentru abonare la blog, înscrie-ți mai jos adresa de email și vei primi notificări prin email cu articolele noi publicate.

Alătură-te altor 45 de urmăritori

