Dr Uscatescu de la Fundeni e mult peste Dr House – impresii

Unele gravide au probleme cu circulatia sangelui prin placenta si se pare ca eu ma numar printre ele…fapt pentru care doctorita care imi urmareste sarcina mi-a recomandat sa imi fac niste analize la Fundeni la Hematologie, iar trimiterea mi-a facut-o catre doctorita Uscatescu, sefa departamentului.

Toate bune si frumoase, ma duc eu de dimineata la Fundeni, imi recolteaza o alta doctorita (sau era asistenta) sange si imi spune sa vin in aceeasi zi dupa ora 14 sa imi primesc interpretarea analizelor. Fapt pentru care plec acasa si apoi ma intorc la ora stabilita.

Si cand am intrat incepe show-ul!!!

Eu nu o cunosteam pe dr Uscatescu, adica da, mai citisem pe net ca se pare ca este foarte apreciata in domeniul ei, dar ca persoana, habar n-aveam cum este.

Bai, tipa este geniala! E mortala! N-am mai cunoscut o astfel de doctorita pana acum! E peste, muuult peste cat ar putea sa fie dr House, iar individul este intr-un serial, dar doctorita Uscatescu e pe bune! Dar na, trebuie sa ai simtul umorului ca sa o apreciezi pana la capat, ca astfel ti s-ar putea parea cel putin ciudata, pentru o doctorita vreau sa spun.

Deeeeeeci, intru si ma asez pe scaun sa imi vina randul. Trebuie sa precizez ca la Hematologie la Fundeni rezultatele se interpreteaza intr-o salita mica, si toata lumea aude ce se discuta, nu te ia in parte pe rand, ci astepti sa iti vina randul iar doctorita vorbeste cu tine, dar aude toata lumea.

Intru in salon si o vad pe doctorita vorbind la telefon cu picioarele pe unul dintre scaunele pacientilor. Discutia dureaza, avea un caz mai grav, si dupa ce termina se apuca de interpretarea rezultatelor.

Primul era un domn cu o poveste mai urata, era grav bolnav, nu intru in detalii.

Urmatoarea era o tipa tinerica, cred ca la liceu in ultimul an, care incepuse sa planga ca ea este prea tanara sa faca un copil (avea o burta cam de luna a 8-a). Ca oamenii comenteaza pe strada ca e prea tanara si totusi este insarcinata bla, bla…niste tampiti oamenii astia…idioti. In fine, tipa era foarte suparata.

Doctorita Uscatescu ii zice ca sa fie mai curajoasa, dar tipa plange si mai tare. La care doctorita incepe sa ii povesteasca cum era ea studenta la medicina (si se credea nodul din dodoasca) si se dusese cu colegele ei intr-o excursie, si cum incepusera ele sa cante in tren niste cantece porcoase. La o statie se urca niste babute taranci si auzindu-le pe studente ce canta (cuvinte licentioase, deh) singura lor reactie este: „Ia uite-le si pe curvele astea!”

Tipa insarcinata isi mai revine putin, moment in care doctorita profita si o conduce bland inspre iesire.

Ei bine, si dupa asta, incepe show-ul!

Venisera doua tipe de etnie roma din provincie cu urmatoarea problema: una dintre ele nu reusea sa mai ramana insarcinata si dupa ce si-a facut niste teste sa vada problema, ce descopera: ca avea sifilis. Cealalta tipa era cumnata ei.

Urmeaza apoi dialogul:

Doctorita: „Ce mai faceti, fa?”

Tiganca cu problema, uimita de apelativ: „Am venit dna doctor, sa imi spuneti ce sa fac!” (era clienta mai veche de-a doctoritei, nu o vedea prima oara).

Doctorita: „Da’ tampitu’ ala ce mai face?” (a se citi sotul)

Cealalta tiganca: „Ma iertati, dna doctor, e fratioru’ meu!”

Doctorita: „Pai daca e tampit! A luat sifilis si i-a dat asteia.” (sotiei lui)

Si bla bla bla, despre tratament.

Apoi doctorita o intreaba pe sotie: „Da’ sper ca a terminat-o cu futaiul!”

Tiganca: „A terminat-o, a terminat-o.”

Doctorita: „Da’ de umblat, sper ca nu mai umbla.”

Tiganca: „Nu mai umbla dna doctor, ca acum e acasa cu mine, iar cand merge cu marfa in Anglia (e sofer tipul) nu sta mult, o saptamana.”

Doctorita: „Si crezi tu ca nu mai umbla pe la altele?”

TIganca: „Sigur nu mai umbla, dna doctor.”

Doctorita: „Zici tu?”

TIganca: „Sigur, sigur.”

Doctorita: „Da’ in Anglia?”

Tiganca: „Nu dna doctor, ca sta doar cate o saptamana.”

Doctorita: „Pai si crezi ca intr-o saptamana nu are timp? Apropo, daca imi dai mostra de la el, iti zic eu ce tulpina de sifilis este, romaneasca sau englezeasca.”

Dupa mai vorbesc ele, iar tiganca incepe sa ii ia partea sotului: „Ca e si vina mea dna doctor, ca a murit taticu’ meu si sotul a stat un an singur in Anglia.”

Doctorita: „Iar el indurerat si ca sa te sustina ce a facut, s-a culcat cu alta, si dupa ti-a mai dat si tie sifilis!”

Tiganca: „Acuma ce sa fac, dna doctor, pentru o aventura de o noapte?”

Doctorita: „Iti spun eu, sifilisul nu se ia dupa o aventura de o noapte, al tau a avut o relatie mai lunga”. Tiganca incepe sa fiarba.

Bai, si o tin ele tot asa, eu eram poker face, in schimb cumnata tigancii era pe jos de ras. Asa doctorita n-am mai vazut nici eu, dar nici ele.

La sfarsit doctorita o intreaba pe tiganca bolnava: „Auzi, dar pe tipa care i-a dat sotului tau ai incercat sa o cauti? Sa afli cine e?”

„Am incercat dna doctor, luau-ar dracu’, da’ n-am dibuit-o!”

Doctorita: „Ca sa o avertizezi pe nefericita ca are sifilis si ca trebuie sa se trateze?”

Tiganca: „Ca sa o omor, da-o dracu’, daca o gasesc o calc in picioare #%##^^&&*%$#$”

Doctorita incearca sa o mai tempereze, si sa o faca oarecum solidara cu tipa cu care a inselat-o sotul ei, ca saraca trebuie sa fie acum intr-un stadiu avansat al bolii si ca ar trebui sa inceapa sa se trateze macar in al 12-lea ceas. Tiganca nimic. Ca o face una cu pamantul.

Pana la urma nu stiu ce i-a mai zis de tratament, iar tipele au plecat.

Concluzie: doctorita Uscatescu e cea mai tare!

Sa fiu sincera, o fi ea ciudata, adica nu se poarta cu nimeni cu manusi, dar macar e transanta si iti spune ce sa faci, cum sa te tratezi in continuare, si lasand la o parte gura sloboda, va pot spune ca m-a impresionat cum cunoaste pe dinafara fiecare dosar, si are multe.

Adica dimineata cand ti se recolteaza sange iti lasi si dosarelul de gravida (sau cu alte analize, daca ai venit cu o boala anume) si dupa masa iti interpreteaza rezutatele probelor recoltate in dimineata respectiva, totul raportat la evolutia celorlalte analize pe care le ai in dosar. Pe mine m-a strigat si deja stia cum evoluasera indicii in cazul meu si mi-a zis repede si ce tratament sa fac in continuare. Si la fel am vazut si la ceilalti. Doar citea numele persoanei si ii interpreta rezultatele, dar parea foarte in tema cu evolutia ficareia, fara sa citeasca de pe ceva, pur si simplu tinea minte dupa ce citise in prealabil fiecare dosar in parte. Numai ca erau destule dosare, nu doua-trei. Mi s-a parut foarte desteapta.

Asa ca pot spune cu mana pe inima: dr Uscatescu e mult mai tare decat dr House.

24 comentarii (+add yours?)

  1. Lacri
    Mar 28, 2014 @ 13:51:57

    si uite asa, cautand pe net un hematolog bun care sa-mi explice si mie cum e treaba cu trombofilia pe care am descoperit ca o am, dupa 2 sarcini pierdute,, am dat peste blogul tau in care o descrii pe d-na Dr. Uscatescu. Sper sa reusesc sa-mi fac o programare la ea, daca o sa-i gasesc si numarul de telefon. Mersi de info, n-am mai ras de mult!

    Răspunde

    • durasel
      Mar 28, 2014 @ 18:45:51

      Buna! Pai mergi direct la Fundeni, doctorita are program zilnic de dimineata pana dupa masa (cand nu e la cate un congres). Plus ca are o gramada de asistente foarte de treaba care te directioneaza, nu e ca la alte spitale unde nu te baga nimeni in seama.
      A, si eu am fost de vreo 6-7 ori pe timpul sarcinii la ea, iar doar o singura data a trebuit da platesc o coplata de 30 lei.
      Iti doresc sa iti rezolvi problema cu trombofilia si sa reusesti sa ai copiii pe care ii visezi!

      Răspunde

  2. Gabriela
    Mar 31, 2014 @ 14:27:17

    Buna ziua,
    Se poate sa ma ajutati cu o adresa de mail a d-nei doctor Uscatescu?
    In urma unor analize mi s-a pus diagnostic de trombofilie de mediul neurolog. Sunt din Botosani, am 33 de ani si aici nu sunt medici pregatiti pe aceasta specializare. Alti medici ce au vazut diagnosticul (de familie si medicul oftalmolog) sunt cam rezervati in privinta diagnosticului pus.
    Multumesc.

    Răspunde

  3. Ilena
    Mai 24, 2014 @ 20:57:33

    Serios, asa vorbeste un medic ? Cine stie ce auzi acasa….

    Răspunde

  4. Ilena
    Mai 24, 2014 @ 22:26:51

    am intilnit-o pe dr Uscatescu, nu ma refer la competenta ei profesionala, ma refer la modul de adresare fata de pacienti . Acelasi lucru se poate spune in multe feluri. Lumea nu vine la medic pentru monologuri paralele cu problemele medicale, spuse pe un ton putin spus agresiv.

    Răspunde

    • durasel
      Mai 24, 2014 @ 22:36:30

      Buna, ma gandeam eu ca ai intalnit o🙂 Stiu ca dna Uscatescu vorbeste mai slobod, dar dupa o indelunagata sarcina si cunoscut multi doctori, pot spune ca e printre putinii medici care cel putin lasa impresia ca le pasa de pacienti. Am fost de multe ori la ea, si am vazut destule cazuri triste. Iar dna dr este foarte dedicata meseriei ei. Mie asa mi a lasat impresia. Plus ca la cata lume sta la coada, cred ca ai vazut si tu, nu prea e timp de lugu lugu.
      Oricum, mie mi s a parut amuzant felul ei de a vorbi, si de mine s a luat o data, ca eram cam cazuta si mi a zis ca trebuie sa fiu mai optimista.
      Oricum, acumca ma gandesc in spate, ce bine ca s a terminat cu sarcina si am nascut o fetita sanatoasa. E bine sa nu trebuiasca sa mergi tot timpul la doctor!

      Răspunde

  5. monica
    Iun 25, 2014 @ 13:24:36

    Buna, are cineva o adresa de email a dnei dr?

    Răspunde

  6. vivi
    Ian 27, 2015 @ 14:56:29

    adica daca injura si se trage d e sireturi cu romii e tare? Bai ce tari sunteti voi miticii, numai la mahala sunteti buni…

    Răspunde

    • Metrom (@Viliescu)
      Mar 19, 2015 @ 17:25:07

      Daca nu poti intelege situatia in esenta, stai in banca ta. Personal nu am cunoscut-o pe d-na doctor, dar din relatarile anterioare reiese faptul ca ea se coboara la nivelul de intelegere al fiecarui pacient, tratandu-i profesional afectiunile! Este usor sa dai cu piatra…In rest multa sanatate tuturor!

      Răspunde

  7. Liliana
    Mai 11, 2015 @ 11:19:57

    Timp de aprox. 1 an de zile merg cu sora mea la „uscateasca”, nu cunoaste dosarul…nici macar nu arunca un ochi pe el atunci cand venim pt doza de inr sau cum s-a intamplat ultima data(nu am de gand sa mai merg la dansa)cand ar fi trebuit sa ii intrerupa sintromul(dar nu s-a intamplat deoarece fara explicatie dna dr. a considerat sa treaca anu si apoi vedem…) pe care oricum il lua de peste 9 luni. Nu inteleg logica…iti sp in 30 de sec ce trebuie sa faci apoi puffff dispare …nu ai apucat sa ceri lamuriri sau alte amanunte. Iar cu inr un an de zile !!!!!!!!????? In prospect scrie 6 luni…Wtf!?! Ps:Nu mereu e bine sa mergi la pomul laudat!!!

    Răspunde

  8. Liliana Tutulan
    Mai 25, 2015 @ 13:20:30

    Buna, are cineva o adresa de email a dnei dr?

    Răspunde

  9. Viorel Ciobanu
    Oct 15, 2015 @ 07:08:11

    Doamna doctor Uscatescu este o femeie divina, o mama pentru amarati si un om special. Ii urez sa ii depaseasca la varsta pe Beligan si Piersic, cumulat!
    Viorel Ciobanu, pacient roman.

    Răspunde

  10. Raluca DC
    Noi 06, 2015 @ 08:59:10

    Dna dr Uscatescu este extraordinara! Un medic dedicat si care reuseste sa te faca sa vezi partea pozitiva, dc este, cand ai ceva…ca deobicei nu te duci la hematolog la distractie. Este un dr care merita toata aprecierea pentru ceea ce face. Din pacate nu sunt multi doctori ca dansa si nici nu cred ca o sa mai apara in generatiile urmatoare. Trebuie sa fii decicat ca sa fii implicat in cee ce faci, chiar daca partea salariala nu este deloc motivationala.

    Răspunde

  11. Georgiana
    Noi 12, 2015 @ 14:14:50

    Buna ziua. Ma poate ajuta cineva, va rog mult, cu urmatoarea informatie: care este cea mai devreme ora la care pot merg la Fundeni la doamna doctor Uscatescu pentru recoltarea unor analize? Multumesc!

    Răspunde

    • S.T.
      Noi 16, 2015 @ 14:28:53

      Buna ziua. Personalul e pe acolo de pe la 7. Se lucreaza in incinta spitalului, astfel ca pacientii nu pot intra cu masina (daca vrei sa parchezi in curte). In rest, legat de dna doctr si personalul din cabinet, fiecare are zile mai bune sau zile in care e mai acid. Mi-ar placea sa aiba o camera unde sa poti vorbi in privat, dar asta e, prefer un medic bun unuia care ma primeste pe marmura si imi pune diagnostic gresit. In aprilie puiul meu va face 5 ani si ii datorez multumiri doamnei si sper ca in iunie sa il imbratisam si pe al doilea, tot cu ajutorul domniei sale. Sanatate multa!

      Răspunde

  12. Simona38
    Dec 04, 2015 @ 20:23:52

    Salutare. Sunt și eu interesată de email-ul d-nei dr uscatescu. După ce am pierdut o sarcină am făcut analize de trombofilie și mi-a ieșit la gena Mthfr mutația C677T genotip heterozigot. Dacă mai este cineva cu asemenea problemele m-ar ajuta niște păreri..până ajung la d-na dr.

    Răspunde

  13. Simona38
    Dec 04, 2015 @ 20:31:35

    Salutare. Sunt și eu interesată de adresa de email-ul a d-nei de uscatescu.după ce am pierdut o sarcină am făcut analize de trombofilie și mi-a ieșit la gena Mthfr mutația C677T genotip heterozigot. Dacă mai este cineva cu asemenea probleme mi-ar fi utile câteva sfaturi.ms

    Răspunde

  14. gaby
    Iul 01, 2016 @ 16:10:31

    Eu cred ca e taranca.

    Răspunde

    • Anca
      Aug 14, 2016 @ 23:31:08

      Gaby, te inseli grav.
      Dna doctor nu este o taranca, cum te exprimi tu – foarte urat. Pe langa calitatile/certificarile incontestabile si ireprosabile profesionale, de doctor-cercetator (atentie), nu stiu daca ai mai vazut tu „o taranca” vorbind in limba latina, fluent, precum face Dna doctor.

      Mai multa atentie si rezerva in exprimare.. nu ar strica, te salut.

      Răspunde

  15. anca dima
    Aug 14, 2016 @ 23:36:36

    Gaby, te inseli grav.
    Dna doctor nu este „o taranca”, cum te exprimi tu – foarte urat. Pe langa calitatile/certificarile incontestabile si ireprosabile dpdvd profesional, de doctor-cercetator gr. I (atentie), nu stiu daca ai mai vazut tu „o taranca” vorbind in limba latina, fluent, precum o face Dna doctor.

    Mai multa atentie si rezerva in exprimare.. nu ar strica, te salut.

    Răspunde

  16. Daniel Bacriu
    Noi 02, 2016 @ 14:02:23

    Dr.Uscatescu intradevar este o persoana sloboda la gura dar și f.profesionista !
    Cât privește profesionalismul,da este ok,neputand face o căpătate cu alt dr..
    Am și eu o povestioara de la prima întâlnire cu d.dr.Uscatescu,pe care am sa o transmit cu alta ocazie.
    Dar cum nici un conducător nu este bun fără oechipa consider ca și dr.Uscatescu are o echipa profesionista în frunte cu as.Claudia Ciobanu.
    Apropo soția mea a fost monitorizata de doua ori de dr. Uscatescu Valentina.
    Urez echipei,mult sucește în continuare!

    Răspunde

Lasă un răspuns

August 2013
L M M M V S D
« Iun   Sep »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Pentru abonare la blog, înscrie-ți mai jos adresa de email și vei primi notificări prin email cu articolele noi publicate.

Alătură-te altor 45 de urmăritori

