Mi-am facut endoscopie ieri si nu m-am speriat…prea tare

Ca sa incep cu inceputul de vreo luna si jumatate am probleme cu stomacul. Ce inteleg prin probleme? Pai sa o luam asa: eu sunt o mare mancacioasa, manananc (sau mancam) orice, oricand, nu imi pasa. Gusturile mele culinare includ pizza diavola si cotletul de porc cu os si nitica grasime si cartofi prajiti. Imi plac hamburgerii si spaghetele bolognese si carbonara. Dar, dupa cum o prietena imi spunea ‘abuzurile’ comise se platesc, asa ca de vreo luna jumate n-am mai putut sa mananc nimic, sau ma rog, nimic din punctul meu de vedere.

Am avut dureri mari de stomac, balonari, dar balonari dintr-alea nesimtite, orice mancam ma umflam (inclusiv compoturi, branza slaba, carne la gratar), si am ajuns sa mananc ceva  infim la micul dejul (gen o banana), niste branza cu paine la pranz, si de multe ori, nimic seara. Pur si simplu simteam ca daca mai mananc orice altceva plesnesc. Asa ca m-am jigarit ca un maidanez, am slabit, si deja incepusem sa ma gandesc la ce o sa fac eu, sa imi revin. Nu mai aveam vlaga deloc, nu mai inghiteam prea multe calorii, nu mai aveam energie, simple as that.

Am fost si la doctor, evident, mi-a recomandat sa iau omeran o pastila in fiecare dimineata, motilium inainte de masa cu 15 minute, si no spa intre mese. Daca senzatia de balonare nu disparea, trebuia sa mai iau espumisan suplimentar. Dupa ce am incheiat tratamentul nu am simtit nicio amelioarare. Ba, in plus, imi venea sa mai si vomit daca mancam. Si aveam si un gust amar in gura. Intre timp m-am jigarit si mai tare. Si m-am ingrijorat, ce o sa fac eu in continuare?

Si uite asa am ajuns sa mananc si mai putin, pentru ca doar daca nu mancam nu ma mai umflam.

Asa ca doctorul mi-a recomandat sa imi fac analize, ecografie si endoscopie. Analizele si ecografia au iesit bune, doctorita ecografa nu mi-a putut spune decat ca am o digestie mai lenta, si atat. Ce nu puteam eu sa inteleg este cum se poate ca o viata intreaga sa mananci normal si sa nu ai nimic, si apoi, din senin (pentru ca din senin mi s-a intamplat), sa nu mai poti manca aproape nimic?

A mai ramas sa imi fac doar endoscopia, pe care am amanat-o pentru ca trebuia sa plec intr-o delegatie. Ieri am ajuns sa o fac pana la urma. Nu pot spune ca am avut emotii inainte, pentru ca nu prea stiam ce presupune. Tot ce stiam este ca iti baga un tub in stomac, cu o camera video in miniatura, si doctorul se uita sa vada care-i treaba, de ce ma doare.

Dar sa va spun cum decurge o endoscopie. Momentul in care m-am speriat putin a fost la inceput, cand mi-au dat o rochita dintr-aia deschisa la spate, de operatie, cu care sa ma imbrac. Eu m-am mirat, adica in sinea mea, nu pot sa imi bage tubul ala pe gat si fara sa ma imbrac in rochita? Apoi, m-au intins pe un pat de consultatie, care semana al naibii de bine cu o masa de operatii. Apoi!!! vine asistenta si imi baga in vena un fluturas dintr-ala pentru perfuzii. Cica pentru anestezie. Pai, intreb eu, este anestezie totala sau ce? Eu ma gandeam ca imi da cel mult cu un spray in gat, ca la dentist. Asistenta imi spune ca nu, nu e anestezie totala, este un somnifer. Diferenta n-am inteles-o pe moment, m-am prins pe parcurs. La anestezia totala nu mai simti nimic si nu mai stii nimic, la ce mi-au bagat ei ieri simti vag, dar nu esti constient. Ce mai tura vura, te simti de parca ai fi beat manga. Numai ca a doua zi nu mori de cap.

Pana sa vina doctorul, care deja ma intrebam cam cand o sa apara, imi si baga asistenta o doza de somnifer prin fluturas. E o senzatie ciudata, simti ca iti intre ceva rece pe vena. Dupa, incep sa ma simt ametita, dar vorbesc, sunt constienta. Vorbesc doar mai greu. Apoi intra doctorul si asistenta imi mai baga o doza. Ei bine, dupa a doua doza, imi mai amintesc doar ca m-a intrebat doctorul ceva, nu mai stiu ce, si cum s-a miscat pret de o secunda tubul in gura. Atat. Nu mai stiu cum m-am sculat de pe pat, cum m-am imbracat, cred ca m-a imbracat o asistenta,  mai stiu doar ca m-am uitat sa imi iau tricoul cu gura in fata. Dar cum mi-am pus restul hainelor habar n-am. Si mai stiu cand am iesit din salon si m-am dus la mama, care ma astepta. Apoi am mai stat cu fluturasul in mana vreo 10 min pe coridor (nu stiu de ce nu mi l-au scos imediat) si m-a chemat doctorul in cabinet sa imi spuna ce a gasit. De fapt, n-a gasit nimic in stomac, zice ca sunt sanatoasa la prima vedere, mai astept doar rezultatul probei recoltate.  Il primesc maine. Dupa, sa vad ce imi spune doctorul, ca o sa-i scriu pe mail. Sau ma rog, asta imi amintesc ca mi-a zis, ca eram ametita rau. Si de abia vorbeam. Pe bune, parca as fi fost beata, nu mai eram in stare sa articulez cuvintele ca lumea.

M-am simtit super ciudat ieri dupa ce m-am intors acasa, am mancat in sfarsit ceva, ca in ziua cu endoscopia, dupa ora 8 dimineata, nu ai voie sa mananci nimic, doar sa bei lichide, mai ales apa. Asa ca seara eram rupta de foame. Am mancat ceva si pe la 20:30 imi zice Sarik ca sa stam un pic cu burta in sus in pat, sa ni se aseze mancarea. Eu zic ca da, si ma pocneste un somn de am dormit de la ora aia, adica opt jumate, pana a doua zi la 7 si zece. Enorm am dormit! Dar vreau sa zic ca de mult nu m-am mai simtit atat de odihnita! Deci ati inteles procedura: o endoscopie mica e cheia insomniilor. Haha!

Dar astazi ma resimt un pic, ma doare/deranjeaza putin gatul si stomacul, pe unde a fost tubul. Dar atat, nu am nicio alta problema. Nu trebuie sa va fie frica!

Si culmea stiti care e? Ca a inceput sa imi treaca si stomacul, adica azi am inceput sa mananc bine, chiar foarte bine, fata de cat mancam inainte. Pentru mine a fost endoscopia asta ca la dentist, iti e frica si iti e frica, si cand ajungi acolo nu te mai doare nimic :)))

Adevarul este ca nu prea ma mai doare stomacul pentru ca in ultima vreme am si mancat putin si am tinut si regim, iar la stomac se simte asta. Cu regimul am scos-o la capat, fara fast food, fara dulciuri, fara prajeli in general, fara salate care sa umfle, fara multe fructe din acelasi motiv, fara mancare in cantitati mari, fara bauturi acidulate sau bere. Bine, cu timpul sper sa imi revin la normal si sa pot manca si bea normal, ca pana la urma viata fara prajeli si mai ales cartofi prajiti si hamburgeri parca nu e viata. Nici cafea nu am mai baut, vreau sa spun, si mi-a fost foarte greu.

Doctorul mi-a spus ca pot reincepe sa beau cafea, dar nu mai mult de doua cafele slabe pe zi. Na, cu rabdarea treci marea. Imi pare bine ca nu mai trebuie sa fac foamea. E nasol rau.

Sper sa ma fac bine de tot, dar trebuia sa scriu despre experienta mea, ca nu e nimic de speriat, si ca se face in conditii bune. Au avut grija de mine. Oricum, bine ca a trecut, ca eram grogy rau ieri. Peace!

128 comentarii (+add yours?)

  1. costina
    iul. 25, 2010 @ 22:35:53

    „fara fast food, fara dulciuri, fara prajeli in general, fara salate care sa umfle, fara multe fructe din acelasi motiv, fara mancare in cantitati mari, fara bauturi acidulate sau bere”

    si totusi, ce ai mancat?!!?! ce mai mananci adica? scrie-mi si pe mail, te rog, ma intereseaza foarte foarte mult.

    Răspunde

  2. costina
    aug. 22, 2010 @ 04:51:52

    draguto, vezi ca mi’erai datoare o povestire mai pe indelete. cand ai tu timp. pupici

    Răspunde

  3. Dea23
    feb. 02, 2011 @ 20:02:34

    Buna seara! Te rog mult daca citesti acest mesaj in timp util, raspunde-mi. In vacanta de pasti as vrea sa-mi fac endoscopie pentru ca am fost diagnosticata cu gastrita acuta (de catre medicul de familie prin palpare). A spus ca este sigur ca asta am si nu trebuie sa fac nicio analiza.Bun..am luat timp de 10 zile Omeprazol, am tinut regim,desi recunosc ca uneori mai furam cate-o bucatica de ciocolata. Duminica am terminat tratamentul,dar inca ma tot doare stomacul.
    Ai putea sa-mi zici daca doare tare endoscopia aia ? Mie destul de frica..am vazut niste videouri pe youtube si la aia li se facea rau..Mersi mult. O seara placuta.

    Răspunde

    • durasel
      feb. 03, 2011 @ 09:23:44

      Buna! Sa stii ca endoscopia nu doare de loc atunci cand o face, iar dupa ‘operatie’ pe mine m-a mai intepat putin gatul, si putin in partea de sus a stomacului. Pe unde a bagat tubul. Dar in afara de intepaturi si putina jena cam maxim doua – trei zile dupa, n-am avut nimic. La endoscopie iti face anestezie, esti practic semi adormita in timpul ei. Nu iti fie frica, endoscopia e practic cea mai mica problema, gastrita trebuie sa treaca. Multa sanatate si curaj! Iti tin pumnii!

      Răspunde

    • Andreea
      dec. 04, 2013 @ 17:16:01

      ciao dea ieri dimineata mi am facut endoscopie sincer mi a fost foarte frica dar nu se poate intamla nimic rau ,iti da cu sprei in gat si iti baga tubul nu te doare deloc ai senzati de voma cand ti l baga si cand il scoate dar atata si il simti acolo in scomac cand il misca dute linistita si fati controlul ca e foarte bine iti vede tot ce ai acolo … daca eu am rezistat credema inseamna ca rezista oricine sunt o persoana foarte sensibila 🙂

      Răspunde

  4. Sevenx
    mart. 11, 2011 @ 13:38:02

    Eu am facut astazi o endoscopie, fara anesetzi fara nimic. Dureaza 1.5 minute (90sec) timp in acre iti baga un furtun pe gat, rolul tau este sa incerci sa stai cat mai calm ; senzatia si incercarea de voma exista intrucat evident simti ceva la baza limbii si in gat. Dupa ce scoate furtunul am ramas cu o usoaar usturime in gat (cam 3-4h). La o ora am baut un ceai caldut de musetel iar la 4 h am mancat normal.
    In intervalul asta de timp (90sec) medicul a luat si o proba din stomac pt Helicobacter Pylori.

    Nu va mai temeti ca nu e chiar asa cum se spune.

    Răspunde

  5. veronica
    mart. 26, 2011 @ 18:00:42

    Te rog,poti sa-mi spui unde ai facut endoscopia si cat te-a costat?
    Multumesc .

    Răspunde

    • durasel
      mart. 28, 2011 @ 08:20:35

      Buna, Veronica! Eu mi-am facut endoscopie la Sanador la dr Gabriel Constantinescu si m-a costat 300 lei. Stiu, e scumpa endoscopia…

      Răspunde

  6. Cristina
    sept. 06, 2011 @ 11:14:10

    eu am facut endoscopie si nu mi`a pus decat putin spray in gat.A fost mult mai bine la tine..ca nu stii ce inseamna endoscopia cu adevarat!:)):| E groaznica!

    Răspunde

  7. durasel
    sept. 06, 2011 @ 15:42:22

    Aoaleu, inseamna ca am avut noroc cu doctorul Constantinescu! A fost foarte atent.
    Imi pare rau ca tu ai nimerit pe cineva nepasator, e ca pe vremuri cand iti scoteau o masea si iti dadeau cu spray…inutil.

    Răspunde

  8. Cosmin
    oct. 12, 2011 @ 20:45:14

    Eu maine trebuie sa imi fac endoscopia si imi este o frica…pfff….am vazut niste filmulete pe youtube in care..a bagat frika in mine……imi este fricaa

    Răspunde

  9. Cosmin
    oct. 13, 2011 @ 20:11:10

    60 de secunde a durat la mine

    Răspunde

  10. Cosmin
    oct. 18, 2011 @ 18:18:46

    Nu deci mai putin de 6o de secunde. 😛

    Răspunde

  11. Cristi
    oct. 24, 2011 @ 08:21:47

    Buna!
    Maine trebuie sa-mi fac si eu o endoscopie, pentru ca de ceva vreme am cam aceleasi simptome pe care le-ai mentionat tu mai sus (balonare, stari voma, discomfort).

    As dori si eu sa stiu ce problema ti-a gasit si tie, daca ai scapat si cu ce ai scapat?

    Multumesc!

    Răspunde

    • durasel
      oct. 24, 2011 @ 08:33:30

      Buna, Cristi!
      O sa ti se para stupid raspunsul meu, dar doctorul nu mi-a gasit nimic, dupa tot tam tam-ul! L-am intrebat cu ce rezultat s-a finalizat endoscopia, iar el mi-a zis ca sunt sanatoasa.
      Citez din el: „Domnisoara, suteti perfecta!”
      „Pai, si atunci ce am?” intreb eu siderata, ca ma simteam rau dupa cum am scris in post.
      Cica doar o iritatie a stomacului. Si m-a lasat asa, nu mi-a mai dat sa iau nimic.
      Eu eram disperata.
      M-am mai simtit rau si vreo luna dupa, asa ca am inceput sa tin din proprie initiativa regim alimentar, fara bauturi acidulate (deci fara bere, ceea ce a fost greu, ca era vara, deh), fara prajeli, fara dulciuri…a fost cea mai nasoala perioada din viata mea, cu mana pe inima spun. Dar dupa mi-a trecut. Adica am strans din dinti cam o luna, si dupa m-au lasat durerea si balonarea.
      Mai revin starile astea cateodata, dar numai dupa ce mananc ca porcu’, asa cum imi placea pana acum sa fac. Atunci ma mai tin vreo 2 zile maxim, dar eu tine iar regim si imi trece. (A, si iau ca pastila pentru debalonare ‘Debridat’).
      Acum sunt doar atenta sa mananc in cantitati rezonabile.
      Sper ca am putut fi oarecum de ajutor, dar adevarul este ca nici doctorii nu le stiu chiar pe toate, asa ca de multe ori trebuie sa faci cam ce simti tu ca e bine.
      Sanatate, fa- te bine!

      Răspunde

      • Cristi
        oct. 24, 2011 @ 08:56:07

        Ahh, nasol. Eu, daca ma crezi, sper sa am ceva, pentru ca deja nu mai suport. Azi ma duc la un prim-control si maine la endoscopie. Revin azi/maine cu un comentariu.

        Multumesc pentru raspuns si multa sanatate!

      • Cristi
        oct. 27, 2011 @ 12:58:56

        M-am programat pentru maine la endoscopie, dar din cate am inteles (am intrebat asistenta care mi-a facut programarea), nu face nimic intravenos, ci doar da cu spray in gat. Mi-e cam frica, nu stiu ce sa fac, sa ma duc sau sa caut la alt internist. (Craiova)

      • durasel
        oct. 27, 2011 @ 16:38:32

        Hmmm…nu prea stiu despre spray-ul in gat. Cineva mi-a lasat un comment si mi-a zis ca a cam simtit cand i-a bagat firul, si n-a fost prea placut…dar eu n-am experimentat asta asa ca nu ma pot pronunta. Dar daca iti e frica mai bine cauti pe cineva care sa faca intravenos, asa o sa ai un stres in minus. Succes si sanatate!

      • Cristi
        oct. 28, 2011 @ 14:41:11

        Pfiu, am scapat. Urata senzatie, dar nu groaznica.

      • durasel
        oct. 31, 2011 @ 09:29:02

        Bravo, te-ai luat de o grija!

      • marin florentina
        mai 23, 2014 @ 17:20:17

        salut si eu am aceleasi simptome +palpitatii si ameteli.mi-am facut o ecografie care a iesit ok.am fost la medicul de familie care mi-a dat distonocalm si magnerol,diagnosticul fiind anxietate. am urmat tratamentul timp de o luna dar disconfortul meu abdominal nu a disparut.mai nou a mai aparut un symptom si anume fecale nedigerate.nu stiu ce naiba sa mai fac…of!

      • durasel
        mai 24, 2014 @ 21:57:11

        Eu pana n am tinut regim nu am scapat. Cred ca trebuie sa iti dai seama singura ce iti face bine si ce nu. Banuiesc ca difera de la om la om.
        Eu am facut o foameee pana mi s a reglat tranzitul…A durat vreo cateva luni, dar m am facut bine. Acum mananc iar de toate, dar am grija sa nu mananc in cantitati prea mari…ceea ce e mai grei, eu fiind o mancacioasa.
        Iti doresc multa sanatate, sa te faci bine! Si sa fii cu moralul ridicat, si asta ajuta!

  12. stef
    oct. 26, 2011 @ 22:42:59

    Cat a costat o endoscopie?

    Răspunde

  13. Miha
    ian. 06, 2012 @ 12:54:23

    ce simplu pare:-s , eu de cateva luni bune am probleme cu stomacul,orice si oricat as manca tot ma doare..medicul de familie mi-a dat tratament pt gastrita si ghici ce? nici macar o schimbare..am ajuns la concluzia ca doar endoscopia ma poate ajuta sa aflu ce am ..
    Luna aceasta cred ca imi iau inima in dinti si merg sa o fac..
    Multa bafta tuturor!

    Răspunde

  14. Miha
    ian. 06, 2012 @ 12:59:38

    Unde ati facut endoscopia? Astept raspunsurile voastre .
    Mersi mult.

    Răspunde

  15. Miha
    ian. 06, 2012 @ 13:00:16

    Mentionez ca sunt minora si nu stiu sigur daca imi pot face..

    Răspunde

  16. marius
    feb. 29, 2012 @ 10:20:09

    pai sa incerci si o colonoscopie,aceeasi senzatie am avut.o si eu,ideea este ca totul se opreste in colon si acela poate fi inselator,. sanatate

    Răspunde

  17. adyahor
    mart. 10, 2012 @ 08:05:48

    eu sunt in patul de spital..e sambata si luni trebuie sa imi faca endoscopie..sper sa nu imi fie frica x_x

    Răspunde

  18. Cosmin
    mai 13, 2012 @ 21:13:51

    Multumim durasel pentru ajutor si pentru sustinere

    Răspunde

  19. andutzu
    iun. 26, 2012 @ 10:09:18

    si eu trebui sa fac o endoscopie..dar nu stiu unde sa ma duc

    Răspunde

  20. andutzu
    iun. 26, 2012 @ 10:11:35

    de cateva luni iau un tratament pt gastrita si nimic..si cum vine asta k iti face anestezie(pt endoscopie)

    Răspunde

    • durasel
      iun. 26, 2012 @ 11:04:28

      Eu mi-am facut endoscopie la Sanador.

      Anestezie adica te ameteste putin, sa nu simti cand iti baga tubul pe gat. No problemo

      Răspunde

      • Anghel Daniel
        aug. 19, 2015 @ 14:16:01

        Buna ziua Durasel! Vreau sa fac o endoscopie digestiva superioara, la Sanador si as vrea sa stiu daca e bun D-ul Doctor Constantinescu Gabriel.
        Mulumesc anticipat! Dan

      • durasel
        aug. 19, 2015 @ 20:27:29

        Pai avand in vedere ca pe mine nu m-a durut deloc(ca eram lemn de ce anestezie mi-a facut), as zice ca la endoscopie e bun dl dr.
        Atata doar ca nu mi-a gasit nimic in neregula dupa numita endoscopie, si faza e ca mi-a trecut stomacul doar dupa ce am tinut eu dupa capul meu un regim. Asa ca la diagnosticat nu stiu daca e bun dr. Dar la endoscopie sigur da 🙂

  21. Mona
    iul. 16, 2012 @ 09:38:43

    Eu o sa-mi fac vineri endoscopie la Grigore Alexandrescu,sper sa fie ok doctorii.Oricum acolo e un medic bun la care ma duc de multa vreme si mi-a promis ca imi face anestezie si ca ma tine si de mana daca mi-e frica :))

    Răspunde

    • durasel
      iul. 17, 2012 @ 10:37:22

      Bafta, Mona! Stai linistita, o sa fie bine, nici nu iti dai seama ce repede scapi! Si daca si doctorul e de treaba, asa cum zici, chiar nu-i bai.

      Răspunde

  22. Costel
    aug. 05, 2012 @ 11:46:39

    Sunt in spital si maine fac endoscopia. Din cate am citit nu e dracul asa negru cum cred unnii.O sa va spun cum a fost.

    Răspunde

  23. Costel
    aug. 06, 2012 @ 10:24:58

    Asa cum v-am promis,azi mi-am făcut endoscopia și să vă spun cum a fost.Mai întâi îți dă cu un șpray în gât,îți amorțește puțin gâtul,apoi îți pune un căluș în gură și îți bagă un furtun subțire ca cel de la perfuzoare , ai puțin senzația de vomă,în rest nimic deosebit.La mine a durat circa 10 minute.După aceea ai gâtul amorțit cam o oră și nu poți înghiți nimic,apoi totul e ok.Curaj!Să nu vă fie frică, să stați mai relaxați și înainte și în timpul examinării abdominale,nu cum am stat eu.

    Răspunde

    • durasel
      aug. 06, 2012 @ 13:39:55

      Bravo, Costele, ai fost curajos! E bine ca scrii si tu, acum sunt deja cateva marturii ca totul e in regula cu endoscopia asta! 🙂

      Răspunde

  24. chris
    sept. 03, 2012 @ 09:14:26

    Buna,as vrea sa stiu daca mai are rost sa iti faci o endoscopie daca deja ai fost diagnosticat cu H Pylori si nu ti-a mers tratamentul(daca a recidivat)

    Răspunde

  25. daniel
    sept. 22, 2012 @ 21:22:07

    As dori sa fac si eu o endoscopie si as vrea sa stiu si eu cum sa aleg clinica, ca am dureri mari la stomac indiferent cat de atent mananc si alte probleme cu sucul gastric, balonari, gaze blocate in esofag etc. Fundeniul cum vi se pare? Ar fi de preferat altundeva, ma gandesc sa nu fie aglomerat acolo? Ma gandesc pe de alta parte ca acolo ar fi avantajul ca as putea sa fiu internat cu asigurare medicala si sa mi se faca mai multe investigatii (presupun ca endoscopia nu se deconteaza de casa de santatate)? Sau poate ar fi mai bine la clinica privata? Cel mai mult ma intereseaza sa stiu unde te investigheaza mai atent. Nu ar fi problema sa am bani la mine, numai sa aflu ce am si o solutie eficienta de vindecare.

    Răspunde

    • durasel
      sept. 23, 2012 @ 13:24:03

      Buna, Daniel! La mine a fost in felul urmator: aveam dureri si balonari la stomac si m-am gandit ca musai trebuie sa ma duc la doctor. Mama auzise de dr Constantinescu (renumit, cica, profesor doctor) si a aflat ca el consulta si la Sanador. Probabil e si dr in vreun spital de stat, dar eu am mers intai la Sanador.
      Acolo m-a consultat si apoi mi-a recomandat sa fac endoscopie. Mie mi s-a parut dr Constantinescu destul de atent, la cat pot fi doctorii de atenti. Deci, recomand.
      La faza cu colonoscopia habar n-am, trebuie intrebat doctorul. Bafta!

      Răspunde

  26. daniel
    sept. 22, 2012 @ 21:25:29

    si mai aveam o intrebare. se pot face succesiv in decurs de cateva zile si endoscopie si colonoscopie?

    Răspunde

  27. Barbu M
    oct. 31, 2012 @ 16:00:18

    Se pot face, eu am facut in aceeasi zi si endoscopia si colonoscopia la Dr Ditoiu de la Fundeni la centrul medical din Vatra Luminoasa, excelent doctor…

    Răspunde

  28. dan
    nov. 01, 2012 @ 10:58:32

    poti sa dai detalii cum a fost? daca este nevoie de ceva spaga, n-ar fi problema, sa stiu cum sa procedez si eu cam cum merge ? si daca este atent cu tine, te asculta daca spui ce probleme ai sau doar te ia repede? daca am spre exemplu probleme si cu stomacul si cu fierea, se pot investiga ambele probleme? multumesc.

    Răspunde

    • durasel
      nov. 01, 2012 @ 17:31:15

      Buna, Dan! Spaga n-am dat, ca m-am dus la Sanador care este cu plata, deci cam tot la banii aia.
      Chestia cu daca e atent la ce spui, e atent, cam atat cat pot fi doctorii in ziua de azi.
      Ma cam etichetase el de la inceput cu ulcer de cand m-a intrebat ce lucrez si eu i-am zis ca sunt auditor, dar evident dupa mi-a mai pus si alte intrebari, si a concluzionat ca trebuie sa imi faca endoscopie, pentru ca la ceva vreme dupa ce imi daduse un tratament tot nu imi trecuse.
      Oricum, corolar la toata treaba asta: mi-a facut endoscopie si a zis ca nu a gasit nimic in neregula cu mine, cu toate ca inca ma durea stomacul si ma umflam ca naiba cand incercam sa mananc ceva. Asa ca am inceput sa tin singura un regim care simteam ca ma face sa ma simt mai bine si sa nu ma mai umflu, si am inceput sa mananc putin si des. De abia dupa vreo luna-doua de regim mi-a trecut.
      Asa ca nu pot spune ca endoscopia m-a ajutat prea tare.
      Bafta!

      Răspunde

    • Barbu M
      iul. 12, 2013 @ 21:03:54

      N-am dat nici o spaga, am platit endoscopiile am primit rezultatele, reteta, acum sunt foarte bine, nu mai am nimic.Iti recomand pe acest doctor Ditoiu, absolvent cu media zece…teasculta, e atent, rabdator, foarte bun

      Răspunde

      • Petrescu Daniela
        dec. 27, 2013 @ 15:10:59

        Buna ziua. Imi puteti spune cum a fost colonoscopia cu dr Ditoiu?
        Multumesc!
        Dana Petrescu

  29. daniel
    nov. 01, 2012 @ 21:38:21

    eu am vrut sa aflu detalii de la barbu M. care spune ca a facut endoscopie la dr. Ditoiu de la Fundeni :))). eu sunt jurist si munca stresanta realizata in contradictoriu mi-a creat probleme pe care le am. astept detalii de la Barbu M. :))). si vroiam sa stiu daca iarna acum ar fi inspirat sa imi fac analizele pe la fundeni. mersi.

    Răspunde

  30. Magda
    nov. 14, 2012 @ 15:20:28

    Buna ziua tuturor. Maine urmeaza sa fac si eu o endoscopie, iar poimaine(vineri) o colonoscopie. Endoscopie am mai facut, nu mi se pare nimic groaznic, doar un disconfort si atat, dar colonoscopie nu. As ruga pe cei care au mai facut, daca se poate sa imi spuna cam ce si cum se intampla (am inteles ca o sa fie cu anestezie).

    Răspunde

  31. Angy
    dec. 01, 2012 @ 14:43:07

    buna oameni buni. sa va povestesc si eu pe scurt ce am patit. de 2 zile ma supara stomacul… ieri colegii mei de serviciu au chemat salvarea, mi-au facut cei de la salvare o injectie si mi-au dat si o pastila , dar ce sa vezi??? durerea a insistat sa ramana…mai tarziu, in noapte am ajuns la spitalul de urgenta, bucuresti, la camera de garda…m-au controlat oamenii aia acolo, mi-au facut ecografie si evident analize de sange…nu au vazut/gasit nimic! intr-un final mi-a fost recomandata o endoscopie, de care IMI ESTE MAI MULT DECAT FRICA!!!! ce sa fac???? ajutati-ma, va rog!! asta este cadoul de ziua mea…astazi implinesc o frumoasa varsta :((( offff, va rog din suflet sa-mi spuneti ce sa fac!!!

    Răspunde

  32. Angy
    dec. 03, 2012 @ 13:07:15

    Va rog din suflet sa-mi spuneti ce sa fac!!!! imi este tare frica!!! multumesc 😦

    Răspunde

  33. dan
    dec. 03, 2012 @ 16:03:38

    sa ai stomacul gol, cand insereaza furtunul in stomac o sa ai o senzatie de voma din cauza suflului de aer din furtun si o sa iti spuna doctorul ca pe timpul investigatiilor sa respiri adanc pentru a evita efectul starii de voma. ceea ce nu mi-a spus doctorul insa si mi-am dat seama singur spre sfarsitul investigatiilor a fost ca trebuie sa expiri cat mai putin si sa inspiri imediat adanc, pentru ca daca inspiri adanc si expiri la fel, senzatia de voma este inevitabila, cum s-a intamplat in cazul meu. cam asta a fost experienta mea.

    Răspunde

  34. Angy
    dec. 03, 2012 @ 16:31:39

    cu anestezie ai facut-o tu?

    Răspunde

  35. dan
    dec. 04, 2012 @ 09:24:45

    nu, fara nici o anestezie. durat vreo 3 minute.

    Răspunde

  36. ely
    dec. 08, 2012 @ 16:26:25

    Buna ziua tuturor.Si eu am probleme serioase cu stomacu,dupa multe luni de tratament….nici o ameliorare.Luni sunt programata pt endoscopie si sa va spun ca mor de frica dar trebuie s-o fac.

    Răspunde

  37. dan
    dec. 09, 2012 @ 19:36:44

    mie doctorul mi-a dat un medicament (nexium, echivalentul omeprazolului dar este mai scump) si o lista cu alimentatia care trebuie sa o respect. ca tratament naturist mi-a dat sa iau tarate de grau amestecata cu apa clocotita (3linguri la 300 ml apa), pe care sa o iau pe parcursul intregii zile, timp de 30 de zile. stie cineva de tratamentul acesta, daca are efect?

    Răspunde

  38. ely
    ian. 07, 2013 @ 19:14:18

    Buna draga Magda as vrea sa stiu cum ai trecut de aceasta investigatie(colonoscopie)pt ca si mie mi-a fost recomandata ….dar nu am curaj imi este foarte frica.Am facut si endoscopie dar nu am simtit nimik pt ca m-a sedat.Tie pt ce ti-a recomandat colonoscopia ce simtome ai?Multa sanatate iti doresc.

    Răspunde

  39. Maria
    feb. 04, 2013 @ 12:59:48

    Buna ziua. Am si eu aceeasi problema cu stomacul (durasel). Am avut 2 nopti in care am crezut ca mor de durere.am chemat ambulanta mi-a facut un algocalmin si cam atat. A douaziamfost la medic la Medlife si mi-am facut o ecografie .medicul mi-a zis ca nu prea poate sa imi vada stomacul si ca tre sa fac endoscopie. Mi-a dat un tratament cu controloc si meteospasmyl, dupa 2 saptamani numai am dureridar am senzatia de full tot timpul. Parca am o bomba in stomac gata sa explodeze. Orice as manca nu imi trece. M-am programat la o endoscopie joi .mi- e foarteeeeee fricaaaaa!!!!! Doare

    Răspunde

  40. gabi
    feb. 09, 2013 @ 09:59:17

    Si eu am dureri de stomac nu pot sa mananc ametesc scuip sange ma simt moale si nu stiu ce sa fac mie frica sa fac endoscopie am urmat si eu un tratament cu tot felu de pastile dar mai rau mia facut aveam arsuri pe stomac

    Răspunde

  41. erica
    mart. 02, 2013 @ 07:56:38

    hei..sa va impartasesc si voua experienta mea:D..am facut endoscopie acum vreo 2-3 luni..fara anestezic intravenos..si fara spray in gat.
    ma asteptam la mai greu..insa senzatia de voma am simtito doar cand a trecut endoscopul pe limba..odata ajuns in stomac simteam ca am ceva pe gat(si atat)…nici vorba de durere..este doar o senzatie neplacuta. ..la mine a durat vreo 5 minute totul..
    asa ca…nu va fie deloc frica..mai ales daca stiti ca vi se va administra un anestezic!

    Răspunde

  42. george
    mart. 22, 2013 @ 07:57:16

    … dupa ce am citit ce ati scris pe aici, am si eu curajul sa merg sa fac o endoscopie… asa ca pun mana pe telefon si imi fac o programare.

    Răspunde

  43. Alex John
    mai 10, 2013 @ 22:45:01

    Astazi MORT DE SPERIAT am facut si eu aceasta investigatie si fara calmante sau anestezic, este destul de chinuitoare ca doar nu mananci o sarma delicioasa, te alegi cu un furtun pe gat plimbat de colo colo, o stare de voma si sufocare pe care ti-o induci singur plus o recoltare (daca este nevoie) pentru a vedea daca esti infectat cu Helicobacter pylori.Ramai cu un disconfort si o durere in locul unde s-a facut recoltarea, o durere in gat.Asta este adevarul fratilor dar mai conteaza ceva foarte mult..UNDE VA DUCETI SI CINE FA FACE ASTA!!!! Alegeti CU ATENTIE LOCUL!! pentru sigurata ca NIMENI!! nu-si da corijenta pe voi si acel doctor te trateaza cu respect.Nu mai stati pentru ca tot voi o sa suferiti.
    CURAJ si MULTA SANATATE!!!!!!

    Răspunde

  44. ali
    mai 14, 2013 @ 08:03:45

    Haideti, nu va speriati ca nu-i chiar asa de groaznic! Am facut doua endoscopii, doar cu spray pentru a-ti taia senzatia de greata la inghitirea tubului si pot sa va spun cu mana pe inima ca nu doare deloc. E mai mult o senzatie neplacuta , timp de maxim 1-2 minute, iar dupa ce-ti scoate tubul e un pic jenant pentru ca-ti vine sa ragai si nu te poti abtine. Cam asta e tot, plus un mic disconfort in gat pentru cateva ore. Asa ca nu stati pe ganduri cand vi s-a indicat aceasta procedura! Sanatate tuturor!

    Răspunde

  45. Daniela
    aug. 06, 2013 @ 17:58:14

    Imi pare rau ca nu am citit articolul asta inainte de endoscopie…eram curioasa sa aflu cat dureaza jena din gat si stomac..si vad ca se putea fara sa trec prin chinurile de care am avut parte. Si eu am fost data cu spray in gat dar a fost apa de ploaie – am simtit tubul peste tot si am vomitat incontinuu o chestie galbena (am probleme cu fierea pana la urma). Medicul imi tot spunea sa ma calmez si reuseam cat nu misca tubul – cum misca inceapeam sa vomit iar…nu stiu cat a durat dar mi s-a parut o vesnicie. Vad ca sunt si persoane care nu au avut treaba doar cu spray dar eu sunt foarte sensibila – nici gargara nu pot sa fac ca imi vine sa vomit…Nu as mai repeta procedura constienta.

    Răspunde

  46. florin
    oct. 22, 2013 @ 17:19:30

    Mai durasel, nu sunt doctor ( am vrut sa… dar e o poveste mai veche ), dar am auzit ca astfel de probleme apar mai ales la fete, pentru ca sunt mai sensibile – ar putea fi bila ” bila ” bat-o vina …se mai zice ” bila lenesa ” … mai cauta si tu pe net…
    Mda…stresul, oboseala si statul mult pe scaun sunt principalii factori…iar unui auditor nu-i lipseste niciun „ingredient”…deci…
    Baga viteza… , alergare prin parc si ceva gimnastica….
    E valabil pentru toti in general…sportul nu strica …ma rog tot ce e mult strica.
    Fac pariu ca o sa te simti bine fara sa te lipsesti de placerile vietii, dar nu exagera
    Sanatate maxima

    Răspunde

    • durasel
      oct. 22, 2013 @ 18:19:53

      Buna Florine! Merci pentru sfat, sa stii ca fix asta am facut: sport. Mi-a trecut toata problema in urma cu ceva vreme. Mi-am dat si eu seama ca mersul pe jos ajuta mult, fapt pentru care si acum cand stau sa nasc tot merg macar o ora pe zi pe jos, minim.

      Răspunde

      • florin
        oct. 29, 2013 @ 12:37:28

        Vezi ca e la Municipal o Dna. doctor ginecolog super, Carmen Rosca – sotia mea a nascut de doua ori la ea ( tot prin recomandari )…a venit si la 2 dimineata, si n-a cerut nimic…altii am auzit ca nici nu te baga in seama daca ” nu dai cat trebuie ” ….si mai sunt si de sex masculin…
        oricum …nastere usoara…

  47. florin
    oct. 25, 2013 @ 14:33:41

    Vezi ca e la Municipal o Dna. doctor ginecolog super, Carmen Rosca – sotia mea a nascut de doua ori la ea ( tot prin recomandari )…a venit si la 2 dimineata, si n-a cerut nimic…altii am auzit ca nici nu te baga in seama daca ” nu dai cat trebuie ” ….si mai sunt si de sex masculin…
    oricum …nastere usoara…

    Răspunde

  48. MsFluffiest
    dec. 10, 2013 @ 01:36:52

    Deci, da. Maine sunt programata la domnul Constantinescu. Ar fi a doua oara cand fac endoscopie si, sincer, incerc pe cat posibil sa uit de prima experienta (traumatizanta, de altfel). Daca as fi stiut la vremea respectiva ca se poate opta pentru anestezic, imbratisam cu mare drag ideea (spitalul militar, Cluj). Fara a mai detalia senzatia de voma, dar si „gentiletea” asistentei care imi indesa de zor furtunul pe gat, imi amintesc ca, timp de 3 zile, n-am reusit sa inghit nici macar apa. Curios e faptul ca, la o saptamana dupa „interventie” au inceput niste simptome aferente refluxului gastroesofagian. Cum se poate ca, intr-un timp atat de scurt, acea „usoara gastrita” (incheiat citatul) sa se transforme in reflux?! Sa ma fi pricopsit cu refluxul asta (fara sanse de vindecare) in urma endoscopiei? Nu voi sti niciodata.. Intre timp, oricat de mult as fi respectat regimul respectiv, hiperaciditatea mi-a ars esofagul, care, simt ca s-a si stramtat. Practic, sunt necesare 3 inghitituri pentru ca mancarea sa alunece in stomac si pot detalia chiar si „traseul” ei. Asta e si motivul pentru care am apelat la anestezie. Sa simt furtunul ala atingandu-se de peretii esofagului meu deja lezat, ar fi ca si cum am pune sare pe rana si am freca puternic. Vreau sa cred ca aia 550 de lei (necesari endoscopiei) +80 de lei Helicobacterul + alti 270 lei (din caz ca imi gasesc leziuni stomacale) sunt suficienti pentru a nu mai sti nimic de mine. 🙂 N-am inteles in cat timp ti-ai revenit din „ameteala”. Ma insoteste o prietena la clinica, dar la plecare am de gand sa iau un taxi. Sunt sanse sa adorm in el? :)) Sa optez pentru o tinuta mai confortabila/sport, sau e irelevant?

    Răspunde

    • durasel
      dec. 10, 2013 @ 09:41:25

      Buna! Hmmm, nasoala rau chestia cu refluxul, eu n am patit asa ceva, a fost ok la dl Constantinescu. Ameteala mi a trecut repede, adica a durat cam cat m a ajutat asistenta sa ma imbrac si pana m a dus la receptie, la mama. E bine ca mergi cu o prietena sa te ajute pana la taxi, poate mai dureaza putin ameteala, dar nu este ceva grav, trece.
      Iti tin pumnii, bre, sa treaca usor endoscopia si mai ales sa isi dea seama in urma ei, cam de ce suferi. Gen, la mine, dupa toata investigatia mi au zis ca nu au gasit nimic, si eu de la mine pornire am tinut regim.

      Răspunde

  49. Adrian Angelescu
    ian. 03, 2014 @ 23:13:24

    Poti lasa facebook ul tau sau adresa de yahoo sa vorbim 2 min te rog?

    Răspunde

  50. Cristian
    ian. 15, 2014 @ 01:20:11

    Vreau si eu sa te intreb : CE A ZIS DOCTORUL PANA LA URMA CA AI???

    Răspunde

    • durasel
      ian. 15, 2014 @ 17:12:53

      Pai a zis ca n am nimic. Citez: „Domnisoara, sunteti perfecta!”
      Mde, asta i faza, nu mi a gasit nimic. Tot faptul ca am tinut regim din proprie initiativa a ajutat.

      Răspunde

  51. Adrian
    feb. 01, 2014 @ 00:57:04

    Felicitari pentru informare si Multumim !!! P,S Sanatate multa celui mic !!

    Răspunde

  52. Marinescu Adriana
    mart. 27, 2014 @ 20:08:53

    Fiica mea, persoana cu handicap accentuat, nu se plange de dureri stomacale dar emana un miros ingrozitor din gura. Nu stiu de unde provine acesta dar am doua presupuneri : ori de la stomac, ori de la niste vegetatii ramase de la o operatie de amigdale nereusita din copilarie. M-am gandit s-o iau pe rand, astfel incat sa incep cu endoscopia. Problema este ca in niciun caz nu va suporta introducerea tubului pe gat. Cum ar trebui sa procedez si unde ar trebui sa merg ?

    Răspunde

    • durasel
      mart. 28, 2014 @ 11:39:49

      Buna ziua, eu cunostinte medicale nu am, nu v as putea sfatui la ce doctor sa mergeti.
      Atat pot sa va spun, daca ajungeti la endoscopie, s ar putea ca fiica dvs sa suporte tubul pe gat pentru ca anesteziata fiind, ea va fi semiconstienta, o sa fie ca si cum ar visa. Eu vi l recomand pe dr Constantinescu de la Sanador, a avut mana buna.
      Va tin pumnii! (Si eu am o fetita)

      Răspunde

      • Marinescu Adriana
        mart. 28, 2014 @ 18:19:09

        Multumesc pentru raspuns. Problema mea este ca fata mea are 34 de ani si din cauza unei operatii traumatizante de extirpare a amigdalelor, are fobia medicilor si a spitalelor. Trebuie sa vad cum ma inteleg cu medicul, deoarece nu multi medici sunt dispusi sa lucreze cu persoane cu dizabilitati pentu ca acestia reactioneaza neasteptat. Oricum, multumesc.

  53. Iulia D.
    iun. 19, 2014 @ 13:27:00

    Buna buna. Eu am scos fierea acum 3 luni, toate bune si frumoase fara nicio problema dupa operatie, nici macar o durere. CAm de o luna jumate, ma doare unde a fost fierea, ma doare ca si inainte de a o scoate. E o durere… nu stiu cum sa i zic… nu mare, dar constanta… daca stau fara sa mananc nu doare, cum am mancat…pac si durerea care nu cedeaza… Asa ca azi am fost la sf ioan la doctorul care m-a operat (dupa ce am luat no spa, motilium si omez fara sa se amelioreze nimic) si a ramas ca luni dimineata sa fiu acolo sa fac o endoscopie sa vedem de la ce naiba ma jeneaza. Cum este endoscopia la stat? La Sf Ioan daca a facut cineva? Mi e un pic teama…

    Răspunde

  54. Iulia D
    iun. 30, 2014 @ 09:11:44

    Buna buna. Update endoscopie: am facut-o, la sf Ioan, gratis caci mi-a spus dr care m-a operat sa vin cu trimitere de la med de familie pt gastroenterologie + adeverinta de la angajator ca sunt salariat. Asa ca m-am prezentat luni dimineata acolo sha, cu inima galopand, am asteptat m-au bagat intr-un cabinet, pac pe masa, a venit o tanti gastroenterolog cu un furtun negru, mi-au facut „instructajul” – sa nu pun mana pe furtun si sa trag aer in continuu, asa am facut, a fost un pic neplacut pana a trecut de gat ca stomacul a inceput sa se contracte foarte tare si pana sa mi dau eu seama furtunul era inauntru in stomac si apoi afara. La scos nici nu ti dai seama… Rezultat pt cei interesati: se pare ca ar fi reflux, mi s-a recomandat sa mananc putin si des. Deci e ok. Ca recomandare foarte importanta: nu mancati si nu beti apa. Eu de seara nu am mai mancat si a fost foarte ok, stomacul a dat saracul sa dea afara dar nu avea ce. Si nu va speriati nu doare absolut deloc. <> ar fi cuvantul potrivit. Pentru unii mai mult, pt altii mai putin, acum fiecare simte si percepe diferit. SI daca este necesara … go for it fara teama! 😉

    Răspunde

    • durasel
      iun. 30, 2014 @ 13:31:54

      Bravo, Iulia! Bine ca ai scris asa incurajator! Le dai incredere celor care vor sa isi faca endoscopii!
      Oricum, fetele sunt mai curajoase 🙂

      Răspunde

  55. mihaela
    iul. 17, 2014 @ 13:45:15

    Am facut si eu endoscopia de curand..Am ajuns acolo , dupa ce restul analizelor imi iesisera toate bune, si eu tot rau ma simteam.Nu puteam sa mananc ca imi venea sa vars, mancam foarte putin, eram lesinata , mereu obosita . Am facut.o doar cu xilina , nu prea m-am panicat , vroiam doar sa aflu ce am si sa scap . Doctorul mi-a spus sa ma uit pe monitor ,dar m-am uitat doar putin, eram concentrata sa stau linistita , sa nu ma agit :)). A fost destul de ok. Doctorul mi-a spus la inceput ca incercam, daca nu o faceam cu xilina, ar fi durat mai mult pana venea anestezistul si facea toate procedurile alea. Mie mi-a descoperit din prima diagnosticul, gastrita chimica de reflux biliar , si o hernie hiatala care deocamdata nu e o problema. Acum iau tratament si regim , si cu multa rabdare sper sa treaca.

    Răspunde

  56. adina
    iul. 21, 2014 @ 14:42:51

    buna ziua , am o prietena care are o problema asemanatoare . ii este rau cam doua zile in care nu poate manca nimic , vomita aproape tot timpul , este foarte slabita . dupa aceste doua zile incearca sa manance cat mai natural , fara grasimi , prajeli … si timp de doua saptamani este bine , apoi iar are cate o criza de doua zile . are nevoie de un ecograf sau de o endoscopie ? va multumesc !!!

    Răspunde

    • Iulia D.
      iul. 22, 2014 @ 09:43:50

      Buna Adina. Aceleasi probleme le aveam si eu. greata, stari de voma, nu puteam manca nimic, pauza bine apoi iar sesiuni de rau si tot asa. Crize urmate de liniste…iar crize… La mine era fierea (colecist), pe care am si scos-o ulterior pt ca mai rau imi era cu ea decat fara. Sa incerce cu o eco abdominala mai intai, as zice eu…Oricum o data pe an o ecografie este indicata, pt ca previne multe chestii 😉 . Bafta!

      Răspunde

  57. eunufacasaceva
    iul. 22, 2014 @ 21:33:08

    Eu nu as face asa ceva nici sa fiu platit in aur. Am incercat odata mai demult cu spray in gat si n-am rezistat, mi-am scos singur tubul din gat si i-am injurat si pe doctori, am tipat de s-a auzit in tot spitalul. E mai ceva ca torturile din evul mediu.

    Răspunde

  58. m
    iul. 29, 2014 @ 18:15:53

    @ durasel :Eu am cam o luna de cand ma simt rau..ti-e cat ti-a luat pana ti-a trecut?

    Răspunde

  59. Maria
    oct. 02, 2014 @ 15:43:40

    Am facut si eu ieri endoscopie digestiva superioara. Parerea mea: TRAUMATIZANT! Mi s-a dat doar cu spray in gat (asa am vrut, m-am gandit ca pot rezista 2 minute). Nu doare, dar ai senzatia ca nu poti respira si intri in panica. Recomand anestezia!

    Răspunde

  60. adi
    oct. 27, 2014 @ 18:30:55

    SUnt programat joi pt a 4-a endoscopie din viata,nici acum nu ma duc linistit,de fiecare data am emotii desi nu-i chiar asa rau.De fiecare data am primit doar spray in gat si intr-adevar nu se simte durere sau altceva exista doar o stare de jena si senzatia de sufocare provocata de anxietate,secretul este sa-ti controlezi emotiile in acele momente si sa respiri normal,eu nu prea reusesc.
    Atentie!!!Nu fortati gatul cateva ore dupa endoscopie,eu asa am facut prima data si m-am ales cu o laringita urata pt ca nici medicul nu m-a informat.

    Răspunde

  61. Georgian
    feb. 13, 2015 @ 19:42:40

    De cateva zile ma tot ameninta medicul cu o endoscopie pentru ca am avut arsuri pe piept cam des si o usturime permanenta in gat (care sincer nu inteleg ce legatura are cu stomacul)..si suspecteaza un reflux sau gastrita. Problema e ca sunt o persoana foarte anxioasa si imi creste pulsul la 180 si daca bate cineva mai tare la usa, dar sa stiu ca cineva cotrobaie prin mine cu un tub sa caute inflamatii mai stiu eu pe unde…groaznic…As vrea sa stiu sincer daca ai simtit ca iti vine sa vomiti sau alte senzatii urate in timpul endoacopiei. Din ce am inteles nu prea te adoarme pentru ca trebuie sa cooperezi cu medicul.

    Răspunde

    • durasel
      feb. 13, 2015 @ 20:22:27

      Sincer nu am simtit ca imi vine sa vomit pt ca eram adormita rau, parca eram in transa. Singura senzatie am avut-o dupa endoscopie, cand m-a racait putin pe gat cateva zile dupa. Trebuie sa precizez ca m-a anesteziat prin branula, nu cu vreun spray.
      Bafta, nu e mare mare lucru! Trece repede.

      Răspunde

  62. myo
    iun. 12, 2015 @ 15:51:58

    din ce vad eu pe aici ,cam toata lumea are dureri de stomac, insa eu am o tuse uscata,persistenta, am facut radiografii peste radiografii,tomogrf…dar nu am nimic pulmonar, si mi=a fost recomandat sa fac endoscopie digestiva superioara…ca nu cumva tusea sa fie de la la stomac,,boala de relux de exemplu.O FI POSIBL sa tusesc atat de adanc…si de multi ani si sa am o problema cu stomacul? S-a mai confruntat cineva cu asa ceva?Sunt disperata…

    Răspunde

    • Marius
      feb. 14, 2020 @ 15:07:36

      salut, ai rezolvat ceva cu problema ta?

      Răspunde

      • durasel
        feb. 14, 2020 @ 18:34:59

        Ce pot sa zic, după toți anii ăștia mi am dat seama ca trebuie ținut un oarecare regim toată viața, odată ce te pricopsești cu probleme la stomac. Nu ceva foarte drastic, dar ca înainte nu mai poți mânca.

  63. Dezastru
    aug. 04, 2015 @ 15:40:27

    Normal este sa ti se faca fara anestezie (se foloseste mai mult pt persoanele care au si alt gen de probleme: temeri transformate in boli, probleme cardiace [apropo ar trebui sa ti se faca si un EKG inainte pentru a vedea exact cum stai cu corazonul’] sau daca este necesar sa se ia probe de acolo [ex biopsie] ); daca tu ti-ai facut si n-ai avut nimic, esti un caz fericit, de aceea ti s-a si parut atat de simpla, oricum nu inteleg de ce ti s-a recomandat sa faci endoscopia si nu s-a continuat cu tratament medicamentos si regim (care in final tot acela a dat rezultat)- un gastroenterolog bun cred ca aborda problema altfel;
    Ce vroiam sa zic de fapt este ca procedura nu e tocmai placuta mai ales daca iti si gaseste ceva acolo; la mine cred ca a durat peste 5 minute, care crede-ma ti se par un veac cand esti acolo intins. furtunasul baga aer pentru a putea impinge peretii si a vedea mai bine interiorul, aer care cumva trebuie sa iasa inapoi pe gura- moment in care iti da mari senzatii de voma; de asemenea se poate introduce si apa in interior, tot pentru a curata, care provoaca de asemenea o senzatie f ciudata…simti ca intra apa in tine dar fara sa-i simti…gustul; din nou, se poate sa fie prea mult lichid acolo, iar furtunasul sa il aspire ca doctorul sa poata vedea corect- iar o senzatie aiurea…
    Nu vreau sa sperii pe mine, insa este o procedura deloc placuta….decat sa ajungi sa faci asa ceva mai bine incerci intai cu medicamente/regim, ecografii in functie de prescritiile doctorului, sau mai bine, mananci regulat si fara excese..!

    Răspunde

  64. Dezastru
    aug. 04, 2015 @ 15:43:24

    *am vrut sa zic ca nu vreau sa sperii pe nimeni, nu pe mine 🙂
    Eu sunt oricum speriata pentru ca nu mai vreau sa trec prin asa ceva.

    Răspunde

  65. Bogdan
    sept. 01, 2015 @ 09:43:30

    Salutare, vroiam sa iti multumesc pentru acest articol, eu l-am gasit cu google cautand „endoscopie periculoasa” fiind morcovit daca sa merg sau nu la endoscopie . Dupa ce am citit toate parerile de aici am decis sa merg .
    Si iata cum a decurs, mentionez ca am facut-o in Germania .
    Prima oara i-am spus la tanti ca vreau sa merg la arbeit dupa deci nu vreau schlafen doar spritzen, adica cu xilina in gat fara anestezie .
    M-a mai intrebat de cateva ori daca sunt sigur, apoi am semnat ceva hartii ca nu am diferite afectiuni .
    Apoi am mers si m-am intins pe patulet si am stat vreo 5 minute sa vina asistenta sa ma pregateasca .
    In fine a venit, m-a mai intrebat odata daca sunt sigur ca nu vreau anestezie si am spus ca nu ca trebuie sa merg la munca .
    Asadar m-a pus sa casc gurita, si sa inspir si sa-mi tin respiratia si mi-a dat cu xilina in gat, apoi am stat un pic iarasi mi-a dat pana mi-a amortit binisor gatuletul de abia mai puteam inghiti .
    Am mai stat cateva minute pana a venit doctorul, mi-a dat o chestie de plastic pe care am prins-o intre dinti si care are o gaura prin care baga furtunul .

    Apoi vine partea mai scare, cand baga furtunul. e imposibil sa te abtii sa nu ai senzatia ca vomiti cand baga furtunul pe gat, aia e partea cea mai dura, dar trebuie sa te concentrezi si sa inspiri si expiri foarte adanc .

    Dupa ce a ajuns in stomac endoscopul parca a fost mai ok, n-am simti nimic in stomac, mi-a si prelevat vreo 4 mostre, mi-au curs lacrimile un pic dar cam atat .
    La final eram fericit ca a fost mult mai usor decat ma asteptam .

    Am vazut si pe cineva care isi facuse cu anestezie, l-a scos de mana sotia de acolo, era groggy total nu cred ca mai esti bun de ceva ziua respectiva .
    In schimb eu dupa 15 minute deja conduceam spre munca si dupa o ora deja gatul mi-era dezmortit si totul ok .

    Asadar mergeti cu incredere, nu e chiar asa teroare pe cat pare .

    Răspunde

  66. Someone
    sept. 11, 2015 @ 18:56:36

    Buna, am incercat acum 2 ani sa fac o ensoscopie si nu am putut, am incercat sa fac si saptamana asta, de 2 ori chiar, dar nu am putut. Tin sa mentionez ca nu mi-au facut anestezie, nici nu mi-au dat cu spray in gat. Trebuia sa inghit furtunul ala asa, fara nimic. Este extrem de gretos, imi venea sa vomit si nu puteam deloc sa-l inghit.
    Am uitat sa mentionez ca am 14 ani, ma doare de o luna stomacul,ma impunge in partea dreapta a abdomenului si mi-e foarte greata, habar n-am ce ar putea fi. Am fost la diferiti medici si nici un rezultat. Acum primesc perfuzii si i-au medicamente pentru stomac recomandate de medic. Nustiu ce sa mai fac..

    Răspunde

  67. bbogdanmircea
    sept. 11, 2015 @ 19:54:31

    Incearca sa faci in alta parte, nu cred ca ai cum sa rezisti daca nu-ti da cu xilina in gat, aia care ti-au zis sa faci asa sau sunt inconstienti sau … nush ce sa zic .
    Stiu ca e foarte scumpa, dar decat sa iei tratament aiurea mai bine o endoscopie sa stii exact ce ai .

    Răspunde

    • danadana
      oct. 17, 2015 @ 23:17:31

      Am facut endoscopia acum 6 zile, (fara spray, fara anestezie, foarte neplăcut) de atunci ma tot doare in partea stângă a abdomenului pe unde am si simtit tubul acela. Am răcit iar când stranut, tusesc, ma doare f tare, e o durere asa….. intepatoare. Iar când vărs….. e jale…. (din cauza varsaturilor am ajuns la medic) cică reflux. Revenind….. voi ati avut dureri după endo? Si după atâtea zile?? Multumesc

      Răspunde

      • marian stoica
        sept. 27, 2016 @ 20:58:56

        Salut Dana , eu am facut 2 endoscopii digestive superioare anu acesta la un interval de 4 luni , si prima mi-a facut-o medicul meucurant gastrenterolog, si mi-a dat cu spray cu lidocaina pe gat , si apoi mi-a introdus furtunul pe gat si imi venea putin sa vomit , insa nu a fost asa de rau , si apoi am repetat iar endoscopie digestiva superioara , de data asta la alta clinica recomandata de medicul meu curant gastroenterolog , si aceasta endoscopia a doua am facut-o cu anestezie (cu propofol) adica m-a sedat si chiar nu am simtit nimic, si vreau sa-ti spun ca am facut si colonoscopie si tot asa cu sedare si nu am simtit nimic. Astept un raspuns de la tine , ca sa-ti spun mai multe despre aceste proceduri.
        cu bine marian stoica

  68. Dany
    mart. 06, 2016 @ 20:19:38

    Pai chiar nu simti tubul in stomac ????

    Răspunde

  69. Emilia
    ian. 27, 2017 @ 11:22:47

    Ei o am programata pe data de 6multumesc frumos pentru ce ai scris aici m ai linistit un pic

    Răspunde

  70. Catalina
    sept. 25, 2017 @ 14:53:14

    Buna! Am citit cu interes experienta ta. Trebuie sa fac si eu endoscopie, dar din cate am inteles la clinica laurus medical se face doar cu spray la gât. Acum, îmi poți spune unde ti ai facut endoscopia, pentru ca nu stiu unde sa ma duc sa o fac sa pot înghiți acel tub si sa nu simt greață.

    Răspunde

    • durasel
      sept. 25, 2017 @ 19:55:08

      La Sanador am făcut endoscopia cu semi-adormire. Mi-am mai făcu anul trecut o alta endoscopie, de data aceasta doar cu spray, si nu am suportat-o deloc, imi venea intr-una sa vomit…eșec total. Deci adormirea e cheia. Ultima endoscopie am făcut-o la Medlife.

      Răspunde

  71. Crys
    dec. 08, 2017 @ 08:53:24

    Buna! M a uimit faza cu endoscopia. Am facut o si eu dar nu mi s a intamplat ca la tine. Mi au pus branula, am stat 10 min sa termine cine era inaintea mea,m au asezat pe pat,bineinteles xa mi au explicat ce urma si cat timp dureaza. Pt mine era pt prima data. Am fost intrebata cum doresc s o fac ,cu anestezie sau fara,bineinteles ca am semnat fiind de acord cu…..Cand au bagat serul (anestezie) am simtit la fel ca tine rece apoi la cap usor,usor simteam o greutate din ce in ce mai apasatoare(nu va faceti probleme) ,am adormit ,adica am inchis ochii si i am deschis,c am asa mi s a parut toata faza. M am trezit in alt pat (am uitat sa spun ca nu m au schimbat,am intrat asa) . In momentul trezirii,mi au dat „Buna dimineata” desi era ora 18:30 seara,m au intrebat cum ma simt si primul lucru i am intrebat daca ma pot intoarce la anestezie,ca tare odihnita ma simteam, si au ras. Chiar m am simtit bine dupa endoscopie. Doar ca nu a fost buna vestea (Ulcer gastric- Hp si anemie(hemoglobina 10,3) . Va doresc multa sanatate si aveti grija cu mancarea ,nu toate st sanatoase asa cum par. Acum am tratament dur,regim dur,peste 2 luni iar endoscopie. Duceti va la timp la doctor,nu stati asa ,cand vedeti scaunul negru a ti si fugit la dr. Pt ca eu am gresit si nu m am dus si uite cum am ajuns. Mie dor de mancarea de altadata ce imi permiteam. Acum fara sare,zahar, totul fiert,gratar,aburit. Dureri de stomac nu am avut,durerea persista in spate,care o data cu tratamentul a disparut. Abia astept rezultatele (again) . Sper sa fie bn. Apoi sper sa mi spuna sa incep usor usor cu macarea de altadata,bineinteles fara prajeli. Sanatate multa!!!

    Răspunde

  72. Crys
    dec. 08, 2017 @ 09:27:09

    Buna! M a uimit faza cu endoscopia. Am facut o si eu dar nu mi s a intamplat ca la tine. Mi au pus branula, am stat 10 min sa termine cine era inaintea mea,m au asezat pe pat,bineinteles xa mi au explicat ce urma si cat timp dureaza. Pt mine era pt prima data. Am fost intrebata cum doresc s o fac ,cu anestezie sau fara,bineinteles ca am semnat fiind de acord cu…..Cand au bagat serul (anestezie) am simtit la fel ca tine rece apoi la cap usor,usor simteam o greutate din ce in ce mai apasatoare(nu va faceti probleme) ,am adormit ,adica am inchis ochii si i am deschis,c am asa mi s a parut toata faza. M am trezit in alt pat (am uitat sa spun ca nu m au schimbat,am intrat asa) . In momentul trezirii,mi au dat „Buna dimineata” desi era ora 18:30 seara,m au intrebat cum ma simt si primul lucru i am intrebat daca ma pot intoarce la anestezie,ca tare odihnita ma simteam, si au ras. Chiar m am simtit bine dupa endoscopie. Doar ca nu a fost buna vestea (Ulcer gastric- Hp si anemie(hemoglobina 10,3) . Va doresc multa sanatate si aveti grija cu mancarea ,nu toate st sanatoase asa cum par. Acum am tratament dur,regim dur,peste 2 luni iar endoscopie. Duceti va la timp la doctor,nu stati asa ,cand vedeti scaunul negru a ti si fugit la dr. Pt ca eu am gresit si nu m am dus si uite cum am ajuns. Mie dor de mancarea de altadata ce imi permiteam. Acum fara sare,zahar, totul fiert,gratar,aburit. Dureri de stomac nu am avut,durerea persista in spate,care o data cu tratamentul a disparut. Abia astept rezultatele (again) . Sper sa fie bn. Apoi sper sa mi spuna sa incep usor usor cu macarea de altadata,bineinteles fara prajeli. Sanatate multa!!! (A, analizele si toate astea le am facut la Gastromond,cei mai tari doctori si foarte atenti) . Tin sa le multumesc oriunde pasesc!!! Dumnezeu e cu noi ,forever!!!

    Răspunde

  73. Stela
    dec. 22, 2018 @ 00:22:10

    Astazi au vrut sa mi faca gastroscopie..mi s a facut anestezie. .dupa o ira ma trezesc..di mi se dpune ca nu s a putut face..ca nu am colaborat…eu am dormit bustean si cum trebuia sa colaborez? Astept un raspuns..ca sant tare dezamagita…Mulțumesc. ..

    Răspunde

    • durasel
      dec. 22, 2018 @ 01:31:22

      Buna, Stela! Și mie mi se pare o prostie faza, cum sa colaborezi dacă dormeai? Mie nu mi s-a întâmplat așa și nici cunoscuților care si-au făcut si ei endoscopie. Pai și dr ți-a spus doar atât?

      Răspunde

      • GeoGeo90s
        mart. 10, 2023 @ 04:14:11

        Sper că mai este cineva aici.
        Durasel bună și salut pe toată lumea.
        De vreun an mă chinui cu grețuri aproape constante și diferite probleme la stomac și la scaun.
        Am făcut acum un an un tratament cică pentru colon iritabil.Dar nu sa rezolvat nimic.Acum am inceput iarăși cu analize etc alți bani altă poveste.Am făcut niște analize și am luat și un tratament slăbuț fără antibiotice să văd cum mă prezint așa a spus doctorul gastroenterolog, dar nimic special.
        Acum cred că ultima mea speranța să termin cu povestea asta este să fac o endoscopie digestivã.Nu am fost așa fricos când eram mai mic dar după ceva întâmplări în viața asta m-am lipit de anixietate fără să vreau.Acum eu mă gândesc cum o să fac eu endoscopia asta.
        Dar trebuie să reușesc să o fac.Nu mă interesează să doară s-au să am greață s-au să vomit (apropo nu pot vomita orice s-ar întâmpla așa sunt de când mă știu)dar îmi fac griji cu respiratul și dacă voi putea să-mi controlez emoțiile in momentul respectiv.
        Sper să reușesc și în curând voi veni cu noutăți!

  74. Clau
    aug. 12, 2019 @ 08:35:03

    Unde ai facut endoscopia?La ce clinica?

    Răspunde

  75. VARGA MARIA
    sept. 18, 2021 @ 12:55:15

    BUNA ZIUA , am citit toate comentariile , am si eu programare luna asta pentru endoscopie…..Am o mancarime in gat de vreo 5 ani care apare cand si cand, si imi provoaca o tuse nesuferita. Fac anestezie si mi-au spus ca nu voi simti nimic. Am emotii .Locuiesc in Anglia. Endoscopia o voi face la un spital din Surrey. Am emotii

    Răspunde

Lasă un comentariu

iulie 2010
L M M J V S D
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Introdu adresa de email pentru a te abona la acest blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Alătură-te celorlalți 49 de abonați.